Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 3074 ggr
gerbil99
2

Uteburs bygge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade länge tänkt på att göra en sån här bur till mina gerbiler som de skulle kunna vara ute i på sommaren. Och när vi ändå var på en bygg-affär i Måndags så köpte vi nät till buren. Så idag har jag alltså suttit och försökt bygga den här buren som precis blev färdig! :D (*Pust) Hoppas att de kommer att uppskatta den… ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

gerbil99
2

Här är buren utan nät…

gerbil99
4

Buren som färdig… :D Jag satte nät under också för att de inte skulle kunna smita ut, och sen hällde jag på jord och gräsfrön som jag tänkt ska växa till fint gräs så snart som möjligt. ;)

BettaSplendens
1

Fint! Kom ihåg att den måste stå i skuggan!

[Raquel.asplund]
0

kan inte se om det finns nån lock över, du borde ha det så de inte klättrar ut =P

moawi
1

Wow! Imponerande!

moawi
4

En sån skulle man ju faktiskt kunna bygga att ha som inomhushage också, kanske med häftad plastmatta eller nåt istället för gräs i botten så det är lätt att torka av…🤔🙂

[jadestone]
0

Hur stora är maskorna i nätet? Jag har nämligen en hundbur ståendes med maskor som är ca 1x1 cm som jag funderar på om det går att ha till gerbilerna.

gerbil99
2

#3 Det är kvällssol där och man kan alltid hänga typ en handduk över som skuggar :) #4 Locket är inte färdigt ännu… ;) #6 Ja, det hade varit bra att ha en innomhus också :) #7 Maskorna är 1x1cm, så det skulle nog funka… ^^

UniQz
0

Kanske jag som bara är lite trög men är det meningen att dom ska bo där ute på sommaren eller skulle det vara en "lekhage"? 🤔

Annars var det skitfräck ju! 😃😍

gerbil99
0

#9 Jag ska bara ha den som en lekhage, blir nog lite jobbigt annars om det börjar regna eller något sånt… ;)

Gerbilles
1

Den ser jättefin ut! 😃

gerbil99
0

#11 Tack!! :D

UniQz
0

#10 Tänkte väl :'D men vad är det för program du gjorde ritningen i? Det ser riktigt coolt ut! :)

BettaSplendens
1

#13 Det är en bild på en kaninhage som redan finns :) Superfint ser det ut! Blir sugen på att bygga något liknande. Var dock väldigt försiktig nu när det är så här varmt (har varit över 30 grader i SKUGGAN här idag..). Går så snabbt när det blir varmt.. :( Ett tips är tt rasta dom när det är kvällsol, den är inte alls lika "elak" ;)

Wony
0

Snyggt! Jag har själv haft en tanke på att bygga en utebur, som dock ska få stå på altanen. Blir verkligen inspirerad! 🙂

[GerbilLooover]
0

Wow vad snygg! Blev sugen på att göra en sån till mina pojkar nu 😃

gerbil99
1

#16 Hehe, tack! :D Den var faktiskt ganska lätt att bygga ;)

[KKlara]
1

Snyggt! Dina gerbiler kommer stortrivas! 😃

ulrikame
1

vad tyckte gerbilerna om buren???

gerbil99
4

#19 De var lite osäkra och rädda första gången de var där. Men nu när de har varit där några gånger så verkar de tycka att det är roligt. Jag inredde buren med pinnar och stenar så att det inte skulle bli så stort och tomt. Båda tyckte att gräset var väldigt gott att äta på ;) Så de verkar tycka om den! :D

ks.gerbil
1

annars kan man ha det som innehage men istället för bara plastmatta under kan man ha gjord i plastmattan heheh, så man får en fin stor kruka med massa roligt i även på vintern och så behöver man inte städa den haha xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

ulrikame
0

kom på en sak.

hur mycket kostade det hela ???

gerbil99
1

#21 Det var ju jätte smart! Då kan de ju vara där på vintern också! :D #22 300kr tror jag att det blev ungefär. Nätet var dyrast som kostade 250kr och sen alla plankor som bara kostade ca: 10kr/metern. ;)

ks.gerbil
0

så billigt och bra, måste göra något sånt kanske nästa år till sommaren, hade tänkt göra något liknande men det blev alldrig nåt av det 😐

ks.gerbil
0

hur stor va den? och var hittade du nätet? förlåt om nån redan frågat är lite virrig nu :P

gerbil99
0

#25 Den är 120cm lång, 75cm bred och 50cm hög ;) Nätet köpte jag på Bauhaus. Maskorna är 1x1cm och själva nätet är 6x1 meter. Jag använde den väldigt mycket i sommar och gerbilerna verkade gilla den. Tror att jag ska göra något liknade innomhus också som man kan ha på vintern som du sa i #21 :D

[MeiLie]
0

Kan man få se bild på den helt färdig buren? Kanske med gerbilerna i :)

gerbil99
3

#27 Jag kan ta en bild på buren imorgon ;) Här är iallafall en bild på Mini som jag tog i somras :)

[MeiLie]
1

#28 Så söt 😍

ks.gerbil
0

tack så mycket!

super söt gerbil du har där 😊

gerbil99
0

#29 och #30 Tack :D