Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 574 ggr
linn8
2013-09-27 17:49
0

Dominans?

Hej! Mina killar rider på varandra och små tjafsar lite, snälla hjälp! Vad ska jag göra?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

linn8
2013-09-27 17:59
0

Hjälp! Tänk om det är hane-hona…

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

linn8
2013-09-27 18:04
0

Snälla!

linn8
2013-09-27 19:15
0

Någon som vet?

Disyerto
2013-09-27 19:30
0

När det är fråga om parning så "rider"den ene på den andre i omgång och efter varje gång slickar sig ren "där nere" eller hur man ska beskriva det.

Själv anser jag att det är tydlig skilland mellan dominansridning och parning då parning dessutom oftas håller på i flera timmar.

När det handlar om dominas visning är det mera bara en litet hopp, mer som om den andre bara klättrar upp på en hög pall och sedan ned igen, kan vara svårt att beskriva med skrivna ord ibland tycker jag.

Om den ena är en hona borde du se mycket tydligt, då hanar har tydliga utbucktningar precis vid svansroten detta är pungkulorna och ser lite ut som en "putig rumpa". Dessa har såklart inte honor.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

linn8
2013-09-27 19:31
0

#4 okej tack

ks.gerbil
2013-09-28 15:48
0

om det bara är Dominans så är det inga problem, motsatsen, det är bra det är viktigt att båda gerbilerna vet vem som bestämmer annars kan de börja bråka. men som du förklarar det låter det bara som Dominans.

om det inte är tjej och kille men som dysertos säger ser man tydligt skillnad på tjejer och killar.

Gerbil-hemsidan hittar du R