vad för färg?
hej, kan inte klura ut riktigt vad min hona har för färg, hon är väldigt ljus, gråaktig. hon har svarta ögon, färglösa klor. underullen är samma färg som resten av pälsen. öronen och fötterna är ljusa men svansen är aningen gråare. restn av ungarna i kullen är siamese och black eyed white. pappan är grey agouti och mamman är DTW. någon idé?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

för mig tycker jag de ser orange gula ut i färgen på min skärm iaf.
Du har inte möjlighet att ta bättre bilder i mer ljus? för nu vart det ganska mycket skuggor på gerbilen som förvirrar iaf mig när det kommer till färgen.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag gissar på någon tickad variant, i stil med Cp Agouti eller Cp Grey Agouti men jo vi behöver bilder tagna i mer ljus och/eller med blixt för att kunna se riktigt.
Light Cp Slate tycker jag inte den ser ut som.
MvH Tsunamis

otroligt fin oavsett färg👍
Första kanske är light colorpoint grey agouti? Dvs cbch gg
De andra ungarna kanske är cbch ee gg dvs light cp polarfox/BEW.
Men brukar inte vitteckningen göra så att de får ljusa klor? Så #2 kanske är en siamese i alla fall. Dock är hen lite tippad, vet inte om det är fällning på g eller något?
Behöver se hela svansen. Ser att tippen är vittecknad men har den en grå ål längs penseln är det någon CP Agouti/Gr Ag-variant.
MvH Tsunamis

De har en vit svanstipp de som ser ut som siamese, när jag räknade ut vad föräldrarna kunde ge så var det självklara de kunde få (agouti, light colorpoint agouti, black, siamese, light dark eyed honey, bew light colorpoint dark eyed honey, nutmeg och light colorpoint nutmeg.
sedan kan de bära på annat jag inte vet, men tror ni ungarna är någon av dessa?

Putt! :)