Mina Gerbiler
Jag har då fått hem två gerbiler.
Att köpa gerbiler har varit en långsiktig plan men jag vill inte köpa några och sätta dom i en antoniuslåda precis så har väntat tills jag har haft det gerbilvänligt. När jag då fick hem mitt stora 8 facks terrarium med ett av facken på 120x50x70 med rätt höga kanter kändes det som om ja, jag kanske får köpa ett par nu.
Kontaktade Moa på Calypsos och hon är verkligen fantastisk. Hon har hjälpt mig otroligt mycket och jag har lärt mig massor ska jag ta och säga.
Hon hade i alla fall en import tjej som är rex och jag älskar ju rex. Födde upp stora rexar när jag hade kaniner och ja nu har jag ju guldhamstrar som är rex så det kändes naturligt. Det finns ju inte så mycket rex i sverige på gerbil så jag var väldigt glad när denna tjej fanns. Jag ville ha en hane till henne och det hittade jag hos Annika på Disyertos!
Dom är här nu och verkar stortrivas i sitt paradis!
Tog lite bilder på dom idag så tänkte väl lägga upp några.
Honan heter Silver Oak Farm's Mia och är Black sp rex och hanen heter Nyx och är från början född hos Tsunamis och är Nutmeg!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jättekul att du har skaffat gerbiler :D de är fantastiska djur! Jättefina gerbilerna var också! Moa hade frågat mig om jag ville köpa Mia, men tyvärr så kunde jag inte ta henne. Men har varit sååå sugen på henne hela tiden. Men hon kommer att få det toppen hos dig ;)
Åh, dom är jättesöta! Lycka till med dom! 😃
Finingar, och lycka till nu Nyx. Saknar honom fortfarande :)
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Så ljus din nutmeg är. Är det verkligen en vanlig nutmeg, eller är det en light variant? ser ju nästan lika ljus ut som min Diluted nutmeg som jag har här hemma :P
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Hihi ja hon är jättego! 🙂
Åh ja det ska jag verkligen.. Tack för en fantastisk gerbilkille!!
Kommer bli många kort så du kan följa honom och se hur han har det!
Ska försöka få en bild på buren!
Det är nog ljuset som luras lite pga ljusa blixtrar, lite photoshop och sådär ! 😉
Åh fina gerbsarna❤️ Härligt att de har de bra och så fina bilder!
Jag ska passa på att säga också att Mias vitteckning heter patched, jag har bara skrivit black Sp på den lilla lappen du fick med, Sp står för vitteckning rent genetiskt men det definierar inte vilken sort. Tänkte bara ifall du blev förvirrad :)
Åh så söta! :3 Grattis och lycka till med sötnosarna!
Tack så mycket 🙂
Haha, ja då är jag med! Jag blev lite förvirrad men då förstår jag! Mycket att lära sig 😉
Tack så mycket 🙂
Vilka sötnosar
//Lisa :)
😉
Oj märkte att halva mitt inlägg togs bort :S men skrev iallafall lycka till också ;)
//Lisa :)
Skojjigt 🙂
MvH Tsunamis
😃