Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 346 ggr
novaspiff&puff
0

Orolig hjälp!

Hejsan, har haft mina små gerbiler i snart 3 v och den ena har vart lite röd runt ena ögat. Först så var dit som lite rinnande och då städade jag hela buren bytte spån och sådant. Trodde att det blev bättre för härom dagen så såg det bättre ut men idag så är det värre. Nu är det inte rinnande utan mer brunt/rött torkat blod runt ögat eller mer längst fram och så kisar den med det ögat med. Har ni några bra tipps på hur man ska göra? ska jag byta spån till alspån? nu så har jag kutter spån. tror att det är lite dammigt så det kan ju säkert bero på det? Den ätter och dricker som den ska men är inte riktigt lika aktiv som den andra. Väldigt tacksam för svar!!!

Sevgi
0

Det låter som du borde ringa veterinären eller ta dit stackarn. Byte av spån tror jag inte löser problemet, men du kan ju alltid byta till ett så dammfritt som möjligt.

Det låter dessutom som om han fått någonting vasst i ögat kanske? Kolla buren så den inte har vassa föremål! Eller så kanske det är en infektion?

novaspiff&puff
0

Okej ska ringa till en veterinärer då, jag ska se om jag kan lägga upp en bild på det så kanske det är lite lättare att bedöma med.

Sevgi
0

Ja, gör det :) håll oss uppdaterade!