Shawi jirdungar
Nu i helgen födde mina honor från Holland ungar och jag vill visa upp dem lite och ni som skulle känna er intresserade få självklart höra av sig.
Denna ärt är ca dubbelt så stor som den mongoliska gerbilen men är minst lika trevlig ;)
Åh så fina! Har dom andra skötsel behov än den vanliga mongoliska? :)
Men oj så söt! Har aldrig hört talas om den eller sett en, var hittar man sådana?? Alltså inte i naturen utan i djurbutik.
#2 De finns inte i djuraffärer och liknande då de är retså nya i sverige (igen). Och man ska inte stödja djuraffärer.. :)

Hade sånna på skolan (Svalöv), eller det var nog persiska jirdar. Men fy bövelen vad dem är roliga! Sa till mig själv mååånga gånger att jag skulle ha ett gäng senare i livet :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Otroligt söt och fin liten filur! 🙂
jag är extremt nyfiken på dom, kan någon berätta mer om dom och skillnaderna på dom och gerbilerna?

#6 jag personligen skulle väll kort och gott säga att de är mer åt ekorr hållet, dvs de behöver en stor bur, liknande en sån som råttor har. Annars är det väll inte så stor skillnad. Dock är jag nog fel människa att yttra mig då jag inte har någon relation med arten utöver de vi hade på skolan.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Tog in ett par hona&hane samtidigt som Midgårds och jag har haft dem en gång tidigare också. De är precis som gerbiler i sättet och hur man har dem de föredrar akvarium med mycket spån och gärna tillgång till sandbad. Gallerbur är behändigt att ha men de klättrar inte och trivs på så vis inte särskilt bra i det.
MvH Tsunamis
Ååh vad söt! :3
De finns i de vilda i länder runt om Egypten.
De trivs bäst i stora akvarium/terrarium med mycket spån eftersom de även gräver gångar som de Mongoliska släktingarna. De rekommenderas att hålla i grupper på hanar då honorna inte är så förtjusta i andra honor när de blir könsmogna men två och två brukar gå bra.
Just nu i kullarna så är det 7st hanar och 2st honor som finns till salu! :)
Åh! Vad kul! Grattis 😃
Åh, skulle jag inte ha gerbiler så skulle jag köpa en sån!
Här kommer bild på storleksskillnad på djuren.
en bild på mamma med unge :)
Gud vad söt liten bebi, och mamman! <3
#15 Åh vad söta 😍
Riktigt fina :)
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Gud så jag vill ha en! Eller två bättre sagt ^^
åååå vad söta! och fina! hur många har du?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Jag har tre stycken vuxna men det är 5st unga hanar som fortfarande är till salu. Föräldrarna är väldigt trevliga och jag väntar bara på att ungarna ska växa till sig mer så kan jag lägga upp mer bilder på dem :)
Pluttisarna har fullt upp med att öppna ögonen nu :D
Awww 😍
#22 för söta ju :*
Gud vad sötaaa!!! <3 <3 <3 <3
Super gulliga, ser jätte gosiga ut :)
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Dom växer så enormt fort och de älskar att gräva små gångar i hela akvariet. Tyvärr hittade jag en död idag men jag visste att en av dem var lite mindre och troligen fick han inte lika mycket mat som sina syskon :(
Gud vad söta! :*
//Lisa :)
Ååååh för söta ju :* Akta dig så ingen tar dem ifrån dig 😉
Nej men Gud va söta!!
Ännu lite nyare bilder! :)
Ingen som är intresserad? det finns tre killar och två tjejer kvar till salu ;)
Åh dom är ju för söta! Har tyvärr inte plats för fler burar :(
Snart får dem flytta och min andra hona har fått en kull hon med som är på 3st honor och 4st hanar. Födda 30/5-2013.
Det finns tre hanar kvar i kullen som snart är leveransklar.
#36 Så jädrans söt 😂
MvH Tsunamis
Ja de är extremt söta och jag är helt förvånad över att de inte alls är "popcorn" som vanliga brukar va. Så de bara ligger och spinner och somnar i handen.
Jag har PM:at dig! :)