Shaws Jird till salu
Shaws Jird är en större släkting till gerbilen och kräver samma lätta skötsel, mat och bur (akvarium). Gärna ett något större akvarium ca 130L+ till två stycken. Djuren blir ungefär i storlek med en guldhamster eller degu, dvs mellan 200-300g stora. Väldigt lugna och luktfria.
400/paret och finns i Göteborg. Kan tidvis levereras åt Örebrohållet, Norrköping m.m
MvH Tsunamis
*dreglar* de är ju så himla fina, hade jag bara haft mer plats och tid så hade jag slått till direkt :).
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
😃
Du måste får hålla i dem när du är här nästa gång. De är ordentligt lobotomerade & lugna haha
MvH Tsunamis
haha, det låter härligt 😃 hade vart en fin omväxling till alla vildingar jag har här hemma (galna katter, galna chillor, galna gerbiler och en galen unge, haha), så lite lugna djur hade ju inte varit fel som man bara kan slappa lite med 😉
Risken om jag håller i dom när jag kommer förbi dig nästa gång är väl att jag kommer kanske bosätta mig hos dig 😇
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
😛
MvH Tsunamis
Vill så gärna ha Jirdar, men det får väll bli om något år (typ 2) när jag, eller mamma, inte har så många hamstrar.^^
Är ju bara så sugen på de, jättesöta! ;)
Jättesöta, haha vill skaffa jirdar nu menar har inte plats :P