Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 278 ggr
novaspiff&puff
2013-09-07 11:31
0

Hjälp

Hejsan, har haft mina små gerbiler i två v idag. Dom har blivit ganska handtama eller när jag sätter ner handen i buren med lite solrosfrön så kommer dom upp och tar det. Men har en fråga nu när dom kommer upp till handen och har gjort det i en v. Vad ska jag göra nu ska jag ta upp dom? kanske sätta mig i badkaret med dom med en massa filtar och täcken? När tycker ni att det är dags och gå till steg 2 typ. Dom är köpta från djuraffären, Dom i djuraffären sa att dom kom samma dag som dom föddes eller en dag innan så som har haft dom sen födseln. Och verkade ha tagit hand om dom väldigt bra.  Tacksam för svar!:)

Anne.K
2013-09-07 12:03
0

Stannar de kvar i handen när du lyfter handen? :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

novaspiff&puff
2013-09-07 12:47
0

Om jag lyfter den sakta 5 cm så sitter den kvar sen så hoppar den ner när jag hat tagit ner handen har handen i luften kanske 5 sekunder:) 

Fixade en hylla till dom innan som dom skulle ha mat och sådant på men då rymde den ena så tror att den blev lite stressad stackarn:(

Anne.K
2013-09-07 17:47
0

Fortsätt att träna lite till sedan kan du börja ta dom till badkaret när du börjar känna dig mer trygg i hanteringen :).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning