Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 414 ggr
[GerbilLooover]
0

vad kan era gerbiler?

Vad kan era gerbiler för trix och konster? Hur lärde ni dom? Vill ha lite tips för vill försöka lära mina pojkar något :)

gerbil99
0

Micky och Mini kan vacker tass, snurra runt och hoppa agility. De lär sig faktiskt väldigt fort om man bara har lite godis ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

lizzie20
0

Mina kan inte så mycket så ser fram emot att få lite inspiration från den här tråden ;) Men en av dem kan "spinn" eller snurra och de andra kan ett trick jag kom på själv men det är svårt att förklara :P man bildar en ring med tummen och pekfingret och så ska de gå igenom "tunneln" hihi, men de kan bara tricken om man lockar dem med godis… ;)

//Lisa :)

[GerbilLooover]
0

#1 de är så sött när dom sätter tassen på fingret :3 Idag har jag varit hemma så har lärt Nalle springa genom en toarulle, Merry vågade inte riktigt så ska nog försöka hitta nått han tycker är roligare :) #2 bra idé med "finger tunneln", kanske kan testa det :P

[GerbilLooover]
0

Putt :)

panini
3

De kan gnaga på kartong, yeeeh! 😜

[GerbilLooover]
0

#5 va häftigt, hur lärde du dom det? :o ;)

panini
1

#6 Hemligt! 😎

moawi
0

Jag har en liten plastboll med pingla i som egentligen är en kattleksak men som jag har lärt gerbilerna att rulla på med tassen eller nosen. Det gick väldigt snabbt att lära dem, mina har lärt sig under första övningstillfället :)

[GerbilLooover]
0

#8 haha så sött, hur lärde du dom det? :)

moawi
0

#9 De blir ju nyfikna och nosar på bollen. Om de trycker på den med tassen eller nosar lite så den rör på sig så får de godis. När de förstått att det är godis på g så låter jag dem testa igen. Då måste de rulla för att de ska få godisen, så att de inte bara står och sniffar på bollen. Snart förstår de varför de belönas och gör om det :)

[GerbilLooover]
0

#10 Jaha, får skaffa nån boll och testa :) Nalle tyckte det va väldigt kul att lära sig nått, eftersom man får godis ;)

Anne.K
0

Än så länge kan inte mina gerbiler något. Men håller på och försöka lära en av dom att snurra runt. Det går väl sådär än så länge, han har inte hajat ännu kopplingen med att gå runt och då får man godis. Men det bör väl gå tillslut, hehe :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbilles
0

Mina kan … nada! 😎

Men håller faktiskt på att försöka lära Cola att "pussas" och att hoppa mellan fingrarna om man bildar en tunnel (typ som #2).