Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 369 ggr
Speedy
0

Är mina gerbiler sjuka?

Mina gerbilbröder har jag haft i snart två månader.. Nu är det så att i förra veckan upptäckte jag att den ena hade intorkat blod runt näshålen.. Nu har båda det.. de ser lite svullet ut och lite blåaktigt.. Kan dom ha slagits? (har inte sett eller märkt att dom gjort det) eller är dom sjuka? :(

[Maria-Gerbiler]
0

När gerbilens sekret kommer i kontakt med syre så färgas det rött, så det kan vara vanligt snor. Kanske de är förkylda? Har de klara och fina ögon? Är pälsen blank eller matt?

Att det är blåaktigt och svullet verkar vara lite läskigt… :/

Mymlan
0

Ta de till veterinären.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Speedy
0

ok joo .. Men det är bara den ena som har det.. jag såg nog fel. men det kliar på speedy .. Dom har klara och fina ögon, och pälsen är blank och fin.. så jag är lite orolig.. men jag har haft fönstret uppe när det varit som en bastu i mitt rum.. så de kanske har blivit lite förkylda?

dreamiz
0

Om de suttit i drag kan de var förkylda. Drag är inte bra för smådjur. Är du osäker hade jag tagit dom till veterinär. Även om de är förkylda kanske de behöver medicin.

MoaL
0

Kan det inte vara nosdermatit?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Speedy
0

ok.. Vad är nosdermatit och hur behandlar mand det? .. kom och tänka på skabb då jag ser på hans nos.. den är lite kal.. :/

Mymlan
0

#6 med antibiotika om jag minns rätt. Och du måste till veterinären för få det.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Speedy
0

ok..