Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 2298 ggr
annaforsgren
2

Kull 1 och 2 :)

Hade tidigare en tråd som heter "två kullar planerade" nu är båda kullar födda och i den här tråden kommer jag att lägga ut bilder och information om bebisarna :D För mer info besök gärna Min hemsida: www.nomnomsgerbiler.webs.com

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Anne.K
0

spännande :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

vad kul!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

annaforsgren
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Calypsos Havanna födde den 28 juli och calypsos cyllene födde den 30 juli. Havanna har lagt bebisarna i ett hus i en gång sådan har inte kunnat se närmare på dem men det ser ut som att det är 1 light colorpoint DEH, 1 Agouti och 3 Black eyed white :) Cyllenes ungar tog jag ut en stund idag för att kolla kön osv. Just nu ser det ut såhär: 1 grey agouti, hona 2 siames patched, hanar 2 black eyed white, hane och hona Ser det ut att stämma med färgerna? (Cyllenes kull)

annaforsgren
3

En bild till :)

Gerbilles
0

Ååh så söta ..! 😍❤️ Skulle så gärna vilja ta med mig två av hanarna hem, men tror inte jag skulle få plats med ännu ett akvarium i mitt rum. 😕

[GerbilLooover]
0

Åh för söta! :3 ❤️

Bello_O
0

vilka sötnosar!

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

lizzie20
0

Naaw, vad söta

//Lisa :)

Disyerto
0

Vackra färger. Ser fina ut ☀️

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

annaforsgren
2

En liten bild på en an hanarna :)

annaforsgren
1

Goshögen, Havanna och hennes ungar :) såg att en av bebisarna öppnat ögonen så snart kommer nog alla andra också göra det.

[GerbilLooover]
0

#11 Åh så söta :333

annaforsgren
1

En till bild :D dem börjar bli stora nu, idag är dem 19 dagar. Jag har även bestämt teman på kullarna, cyllenes kull kommer att ha temat "Ädelstenar" och Havannas kommer att ha temat "Disney". :) ser nu att det nog är en dark eyed honey och inte light colorpoint som jag trodde att en unge skulle bli.

moawi
0

Åh så söta! Spännande färger du har fått :) 

Jag är lite för trött/potatismosig i huvudet just nu för att räkna på färger men av bilderna att döma på Cyllenes kull ser det snarare ut som en pearl eller något liknande (vittecknad?) och inte grey agouti. GA är mörkare, mer grå i nyansen. Vem var pappa nu igen?😊

De två siameserna ser även ut att skilja lite i nyansen, den ena ser ljusare ut? Eller är det bara på bild det ser ut så kanske? Vitteckningarna de har är iaf pied collared och pied variegated (den med fläck på rumpan). 

Är båda de vita svartögda? :) Inga DTWs alltså? Och är inte den ena vittecknad förresten?

annaforsgren
0

#14 det är kristallens Trocadero som är pappa till cyllenes kull, han är grey agouti, ska kolla närmare på dem idag och ta nya bilder :) det är jätteschysst att jag får hjälp med färgerna, är trots allt min första kull på flera år Så jag är lite ny med att se färger tidigt

moawi
0

#15 Ja jag såg sedan att du hade skrivit det i första inlägget 😊 Jag kan kika mer på det sedan om du behöver hjälp, påminn mig! ;)

annaforsgren
0

En av honorna, hon på bilden har ett klickande andningsljud och är lite slö, troligtvis en förkylning eller luftvägsinfektion :/ jag hoppas att hon blir bättre snart annars får det bli en tur till veterinären, vill dock inte behöva köra iväg med dem då det är stressande för mamman och de andra bebisarna. Någon som haft samma problem?

Anne.K
0

#17 klickande ljud tyder på infektion och då behöver dom antibiotika. Tänk på att det går snabbt med små ungar så jag skulle vilja föreslå att du kontaktar veterinär.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

panini
0

Hade samma problem med en hona från min första kull. Så vi åkte till veterinären och fick antibiotika (med banansmak ;P). Och hon blev bra tillsist :) Och mina blev inte stressade, utan tvärtom! De tyckte att det var väldigt spännande med en liten utflykt ;)

annaforsgren
1

Aa hon har fortfarande klickande andning idag så jag ska åka till veterinären så snart jag får tid, det positiva iallafall är att hon är väldigt framåt och rör på sig. :)

moawi
0

Hoppas hon kryar på sig!! Har du alspån/hampa/toa-lätt eller något annat dammvänligt underlag till ungarna?

annaforsgren
0

nu har hon varit hos veterinären och hon går på antibiotika nu :) så hon borde krya på sig, dock vägde hon hälften så mycket som de andra bebisarna. Fördelen med henne är att det är hon som är mest framåt av alla.

Ska fixa till min hemsida idag och lägga upp bilder på alla bebísar.

Är du intresserad av någon så är det bara att skicka mail, PM, sms eller ringa! :D Snart föds här två kullar till så det finns gott om gerbiler att välja mellan.

www.nomnomsgerbiler.webs.com