Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 3580 ggr
dreamiz
0

hittar inte inlägget...

Har för mig det var här på gerbil.ifokus jag såg det i varje fall. Det var ett inlägg om bur, där halva höjden var hårdplast eller glas o resten galler. Hade tänkt läsa vad det stod i tråden, om nån hade en sån o vad man i så fall tyckte om den.

Såg en sån i zooaffären idag o den verkar ju kul för gerbilerna då de kan gräva mycket. Men ytan var ju inte stor… Om man inte lägger ihop de olika våningarna.

EmmaG
0

Jo, det här en tjej här som har en sån & den har vart omnämd & visad i nån tråd, men vet tyvärr inte alls vilken. Troligen finns det iaf med i stora bildtråden med bara burar. Kan ju prova att kolla där iaf om du inte gjort de?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

dreamiz
0

Hittade en bild i varje fall i tråden "era burar". Men har för mig det stått lite mer i nån tråd. Men kanske får nåt napp i den tråden så jag får veta mer. Tycker det verkar så kul att kunna ge gerbilerna massa att gräva i. Fast det går ju i ett akvarie också förstås. *ler* Men när jag nu såg en sån bur i zooaffären så vore det kul att få veta mer. Men, jag skrev i den tråden o frågade.

Fairytail
0

Hoppas att du hittar vad du söker…Flört

Asa-N
0

Jag har bara sett den i "Era burar" samt att jag har en sådan bur själv.

Bandit o Chaplin bodde ju i den ett tag och de stortrivdes, men jag flyttade över dem i en maxiduna för att kunna jobba lite bättre med dem utan att behöva lyfta av gallerdelen. Men annars är det en riktigt bra bur med detta plastakvarium nedtill där man kan ha mycket spån och rullar och allt möjligt skoj.

dreamiz
0

#4 Så du kan rekommendera den buren? Jag funderar ju på att köpa en men vill ju då att den ska va bättre än den de har nu (duna). Annars är det ju ingen mening med att köpa nytt liksom.

Asa-N
0

Absolut, grabbarna har jättekul i den buren, lade även ner rör i spånet som de far igenom som skottspolar :o))

dreamiz
0

Jag blir ju sugen att köpa en! Men mätte min hylla o den är 3 cm för låg så får fundera hur jag ändrar om i så fall.

Asa-N
0

Ja min går inte in i hyllan heller så de har fått flytta till en bänk jag har mellan hallen och mitt rum i vardagsrummet, det är en liten vägg där mellan de båda dörrhålen där jag har en bänk.

dreamiz
0

Jag köpte en sån bur igår o ena flocken (två pojkar) ska få den idag när jag storstädar. Ska bli kul att se vad de tycker om den.

Men har funderat på var jag ska göra av sandbadet… Ställa nåt i spånet är väl ingen bra idé med tanke på att jag räknar med de kommer gräva massor där. O vid gallret vet jag inte om jag vill ha det för då kommer jag ha sand överallt runtomkring. Fundersam Nåja, det löser sig nog när jag sätter ihop buren, hur jag ska ha det. Räknar med att köpa nåt hus o ev skål till sandbad som jag kan hänga i gallret, men det gör jag efter jag fått ihop det så jag vet vad jag vill ha/behöver.

Mymlan
0

#9 du kan köpa en bricka eller liten skärbräda och borra hål i den sätta fast den i buren med buntband och där ställa sandbadet. Inget spån i det.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

dreamiz
0

Ojoj vad de gräver o håller på! De har verkligen livat! Glad

Fairytail
0

Du får gärna lägga upp bilder sen..;)

dreamiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte lätt att få så man verkligen ser hur de har grävt o hållt på.

dreamiz
0

Här syns Gobi. Putte har gömt sig nånstans…

EmmaG
0

Ser helfestligt ut!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Fairytail
0

Den buren ser verkligen mysig ut. Ser rolig ut och lätt att kunna se vad gerbilerna har för sig!

Så fint de har det!

dreamiz
0

Ja det är verkligen roligt att titta på dom när de håller på!

Fairytail
0

Det kan jag tänka mig Oskyldig

fridelfina
0

Varning bara för det där rörets "gummiändar" om du förstår vad jag menar. Vi har ju en sån bur till våra killgerbisar och vi hade röret bara en liten stund och de gnagde på "gummiändarna" relativt fort.

Speedy
0

Mina gerbiler åt praktiskt taget upp sitt plastbo.. så nu gör jag inte om samma misstag, ska köpa en ordentlig träkojja åt dom Glad

dreamiz
0

#19 Än har de inte gnagt på röret eller ändarna, men jag vet ju att risken finns så håller koll. Ska köpa ett hus till dom, av nåt naturmaterial. Skulle vilja ha att hänga så det inte spelar nån roll hur de gräver utan huset är ändå på plats. Plasthuset jag satt in är mest för att de ska ha nåt längst upp också, räknar inte med att de ska sova där, men kanske nåt att leka i.

soetare
0

Men det är nog min bur du menar, hälften akvarium och hälften galler! Just gjord för gerbiler!
_Här får du en bild!Glad

_

dreamiz
0

#22 Stämmer! Har köpt en sån o den är omtyckt!!

soetare
0

åhh! Va kul!!<3 hoppas du lyckas lika bra med buren som jag haft!Skrattande hör av dej till mej om du får problem! (kanske kan hjälpa dej då!) <3 LYCKA TLL! <3

dreamiz
0

De är jätteförtjusta i buren! Vad de gräver o håller på! För varje gång jag tittar dit så har de flyttat om spånet. Ibland får de riktigt bra gångar också bland rullar o annat. De har verkligen jätteroligt!

Asa-N
0

Ja jag har ju också en sådan bur till "grabbarna" och de bara älskar den, klättrar upp och ner och gräver och har sig :o)

dreamiz
0

Ja, jag tror pojkarna blivit mer aktiva sen de fick flytta till denna buren. De är verkligen aktiva. Det är så roligt att titta på dom! Buren står på köksbordet just nu så jag kan verkligen se dom!

soetare
0

Gud vad kul att buren funkar SÅ bra! Det e jätte roligt! <3 (=