Bra bas?
HALLOJ!đ
Jag ska börja blanda en egen gerbilblandning snart (ev. blanda ut Gerbil Nature). Tittade pÄ lite olika musli sorter i affÀren idag och hittad en ekologisk frÄn ica, den innehöll havreflingor,rÄgflingor,kornflingor, veteflingor och solrosfrön (tror solrosfröna var skalade men det gör vÀl ingenting?). lÄter detta som en bra bas?
vad tycker ni Àr viktigast att ha i en blandning (förutom de fyra sÀdeslagen)?
TĂ€nkte ha musli, torkad frukt, lite torkade örter, frön och annat gott, Ă€r det nĂ„got mer man kan ha i?đ
//Lisa :)
lite allmĂ€nna rĂ„d om hemmablandat foder alltsĂ„ đđ
För rĂ„ttor Ă€r solrosfrön ganska feta i alla fall, och bör kanske inte finnas i torrfodret hela tiden. Ăr det sĂ„ för gebriler med sĂ„ finns AXA's grynblandning som endsast innehĂ„ller de fyra sĂ€desslagen :)
//Nike
den hÀr blandningen har jag fÄtt hjÀlp av moiz att fÄ till:
100 gram grynblandning 100 gram undulatblandning 10 gram solrosfrön 10 gram pumpafrön 30 gram brÀnnÀsslor 30 gram maskrosor =280 gram
**har inte börjat med den Àn dÄ de nyss kommit pluttarna :)
**
#3 den lĂ„ter brađ hur fĂ„r du tag i brĂ€nnĂ€sslor o maskrosor? Plockar du och sen torkar? hur gör du pĂ„ vintern?đ
jag har en affĂ€r i nĂ€rheten som heter grön gĂ„va som sĂ€ljer torkade brĂ€nnĂ€sslor och maskrosor för teâŠ
jag anvÀnder det :)
Torkade örter brukar finnas i djuraffÀrer :)
Ok tack för svar! :) jag var pÄ en djuraffÀr o köpte lite torkade örter och ÀrtplÀttar :)