2 kullar planerade
Hej! Nu har jag äntligen startat upp min efterlängtade uppfödning. Det ska bli otroligt spännande att se hur allting kommer att bli. Mitt mål med den här uppfödningen är att föda upp sällskapliga och hälsosamma individer och jag brinner starkt för avel och djurhållning. Jag själv har haft gerbiler lite till och från, har haft 2 kullar för ett par år sedan, men nu tänkte jag starta upp det seriöst.
Den 2 juli satte jag ihop 2 st avelspar, alla föräldrar är obesläktade vilket breddar min genetiska grund från början. :)
Uppfödningen finns ca 1h från centrala Stockholm
Planerade kullar
Kull 1 -
Hubbe(BEW) <3 Calypso´s Havanna(Agouti)
Parades: 2 juli
Förväntas föda: 27 Juli
Förväntade färger: Agouti, Grey agouti, även stor chans för andra färger att dyka up då de kan bära på recessiva anlag.
Kull 2 -
Kristallens Trocadero (Grey agouti) <3 Calypso´s Cyllene (DTW)
Parades: 2 Juli
Förväntas föda: 27 juli
Förväntade färger: Agouti, black, siamese, Light colorpoint agouti, Light Dark eyed honey, Light colorpoint nutmeg, även andra färger kan dyka upp.
För mer information besök min hemsida:
www.nomnomsgerbiler.webs.com
_(den är fortfarande under konstruktion)
Det går jättebra att göra intresseanmälningar och fråga frågor till:
anna_forsgren93@hotmail.com
tel. 0738420002 eller PM här på gif_
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Lycka till med uppfödningen! 😃
Spännande! Jag lägger till din uppfödning bland mina länkar :)
Vill rätta dig lite på hemsidan. På Kristallens Trocadero har du skrivit att Patricia är uppfödare. Det stämmer ju inte. Patricias uppfödning heter Tsunamis. Och Kristallens uppfödning bedrivs av Louise i västerås. Ville bara inflika detta . :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Tack så mycket :) # 3 oj det ska jag rätta till!
Ååh så spännande, speciellt eftersom min Cola är brorsa till Trocadero. Lycka till med uppfödningen! 😃

#5 Jasså! :D gud vad kul, tack
Skickade ett mail till dig :)
Grattis och hoppas allt går bra. :)
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Nu är det bara en vecka kvar tills de förhoppningsvis föds! :) det ska bli spännande att se hur många det blir i varje kull

Nu är det bara en dag tills de beräknas föda men dem ser inte så jättetjocka ut så det kan hända att de föder om några dagar eller att de bara föder ett par bebisar ^^

Nu har havanna fött! Det gjorde hon den 18 juli och nu har hon lagt bebisarna i ett hörn av buren så nu har jag kunnat se att det är 5 st små rosa korvar ;D. Jag har inte kollat närmare på dem då jag inte vill störa. :) men alla ser fina och friska ut.
Spännande!😃
Vad kul! Grattis! Om du har en eller kanske två hanar till salu så kan jag vara intresserad :)
Kan tydligen inte öppna sidan… så är lite nyfiken på Kristallens Trocadero… vad heter pappan? Har nämligen fyra killar på ca 1,5 år som är söner till Alvin och en hona som jag inte minns >_<
Med vänliga hälsningar,
Filip