Favorit godis?
Mitt gerbilpar (hanar) är ju hopplösa! Dom vill inte äta nått än pellets typ :( Har lite "smott o gått" med frön till dom oxå, fast tydligen var det jag testat inte så poppis. Dom gillar inte heller saker som pasta, ost o sånt..
Så nu vill jag veta vad ni ger era som belöning eller vad ni ger dom då o då, skulle vara kul att se o testa vad ni ger!
Vad är era Gerbilers favvogodis?
Mandelflarn!😃
Mandelflarn, solrosfrön och pumpa kärnor ;P
Okej får testa lite då!🙂 Är mandelflarn enkelt att göra själv eller köper ni i affär?🤔
Jag köper :)
OK, Jag har en "superbakar mamma" som bakar så det knakar😉
Hon skulle nog gärna baka delikatesser till dom, eller åtminstone försöka ;-) Annars kan jag ju försöka… Men om det blir lyckat kan jag inte garantera! Måste nog öva upp mig lite me bakning… :P
Tänker du på havreflarn? Mandelflarn är bara mandel i tunna skivor, finns i påsar i mataffären!🙂
Okej tack! får testa 😃
Mina är helt galna i mandelflarn! Om jag sa åt dom att hoppa för ett stup och dom skulle få mandelflarn som belöning, så hade dom antagligen gjort det. 😮
Annat godis som också är poppis här är solrosfrön, men mandelflarn är alltid mumsigast! 😃
Mina älskar också mandelflan!!! Deras absoluta favoritgodis! ;)
//Lisa :)
Solrosfrön, mina har inte smakat mandelflarn än men dom ska få göra det eftersom era gerbiler gillar det så mycket 😃
känner verkligen att jag måste gå köpa mandelflarn nu :)
#11 haha jag med ;)
Har för mig att gerbiler rätt lätt tröttnar på gamla favoriter och så. Mina är i alla fall sådana >_<
I alla fall, först älskade de solrosfrön, nrä de tröttnade på det blev de intresserade av jordnötter och nu är de helt tokiga i pumpafrön!
Med vänliga hälsningar,
Filip