Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1108 ggr
frisse
0

bits

vad ska jag göra ska jag sälja dom eller vad ska jag göra för att jag är nästan rådd för mina egna djur det känns gette konstigt vad ska jag gör snälla svara mig

Asa-N
0

Det är ganska ovanligt att gerbiler bits, har du tvättat händerna innan? Annars är det ett bra tips :)

frisse
0

men det e ju de att jag e redd att hålla i dom men jag gör det endå men när jag håller en av dom så blir det så att så fort dom kommer nära finger topparna så blir jag gette redd

Mymlan
0

Måste fråga, har du tänkt igenom detta med skaffa gerbil ordentligt eller var det bara ett impulsköp?  För de ska bli tama så måste du hålla på med dem. Och visst du kan bli biten, det gör ont och kan börja blöda men finns plåster.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

L8sson
0

en av våra gerbiler e lite ilsksen av sej :P den gräver jätte hårt  i handen so en gång så vart de inte som hon ville så hon bet mej men jag tycker de inte gör ont alls :P

jag försöker vänja henne att va så stressad när man håller på med henne :P

Speedy
0

Mina gerbiler biter mig också.. men inte ofta som dom biter hårt, sen så biter ju te x kaniner 10 ggr hårdare än en liten gerbil.. :D

[Maria-Gerbiler]
0

Är det för att de bits som du är rädd för dem? Ta upp dem mkt så att de vänjer sig vid att bli uppburna. Och när de bits så ska du inte släppa ned dom i buren eller rycka tillbaka handen för då lär de sig det.

L8sson
0

aa gör som maria säger :P

Fairytail
0

Håller med

Asa-N
0

Enda gångerna någon av våra gerbiler "smakat" lite på oss har varit när vi gett dem käk och samtidigt tagit upp dem. Detta då det då smakat mat om oss. Men våra biter inte hårt, de liksom känner direkt att "ujuj detta var inte ätbart"

Så rentvättade händer är det första när man ska hantera dem, det andra är som #6 skriver att inte bara släppa dem.

Fairytail
0

Precis. Enda gångerna jag har blivit biten/nafsad av en gerbil är om jag precis har ätit (ex en macka) och inte tvättat händerna. Och även när jag har klippt klor som varit alldeles för långa.

frisse
0

mymlan asså jag tror inte att jag tängte så mycket innan jag köpte dom…..