Barnmat.
Min hamster brukar få barnmat, broccoli och pasta samt pasta och köttfärssås, och nu undrar vi om gerbiler också kan äta det? Hade varit roligt om de kan få något varierande också.
Barnmaten är markerad från 6 månader tror jag.
Tack på förhand :)
jo de kan äta barnmat,mina åt det då de var små :) men jag kommer inte ihåg vilken barnmat🤔 man kan ge dem osaltat ägg och pasta också :) kokat ägg alltså. mina får lite godis som banan och morot ibland :) fast ge dem inte för mycket så den får ont i magen😉
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Tack så mycket :D De fick pasta och köttfärssås idag och den ena tyckte det var väldigt gott och sakke ner båda framtassarna och nosen i haha 😃
hihi tog du bilder? så sött att den doppade nosen😃
// Linah
Gerbilsidan
#3 Skit också! Det tänkte jag inte på :( Men nästa gång de får så ska jag ta kort :D De båda slickade hela fatet rent efter de fick barnmaten och broccoli haha! De små matvraken :3
hihi tur att de tyckte om det!
// Linah
Gerbilsidan
ger du de köttfärssås för bebisar?
värmer du det först och låter det svalna eller ger du det direkt från burken??? ?
(får snart hem mina första gerbiler så jag är nyfiken på vad man kan ge de) :)
/ulrikame
ja man värmer nån liten tesked till typ fingervarmt och serverar. Lämpligast blir väl micro eftersom det är så små mängder att det bara skulle bli bränt annars.
Jag har lagt maten i som iskuber i frysen (den blir dålig annars) och sen lägger jag det på ett fat, väntar tills det blivit upptinat och sen värmer det lite i micron och sen väntar tills det är rumstempurerat :) Min hamster tycker inte om mat som jag inte har värmt i micron så rekommenderar det :)
#8 Ypperligt tips! 👍