Mina killar :)
Känner bara för att dela med mig med lite bilder på mina killar :)
Dessa bilder får inte användas till något utan lov! Alla bilder är tagna av mig.
Ålder: ca 5mån
Färger: ?
Namn: ? (Dom har inte fått namn än)
På bilden är det min hane jag just nu kallar "Svart" som dricker.
Meningen var att dom skulle sitta på huset o dricka men "Svart" lutade sig mot huset och drack! DET VAR SÅÅÅ SÖTT ATT JAG NÄSTAN DOG!😍
Awie va gulligt 😍
#2 Jag vet! Visste faktiskt inte att han kunde dricka ur den….. Den "vita" kan inte det än, så jag har flaska och skål.
Jättesöta 😃Älskar första bilden på gerbilen som dricker :3
#19 Haha! Han är rätt så galen :3
Vart fick du tag i huset? Såg väldigt mysigt ut. Tror mina två små skulle gilla det :)
May the Gerbils be with you :3
#21 Tack :) När jag köpte terrariet kom den med. Det är typ frigolit så inne i buren kan den inte vara! Men jag har den bakom istället😉
#22 För några år sedan vaktade vi två otama, envisa och klösande kaniner och dom bodde i det huset, sen blev huset väääldigt för litet för dom! (ägarna var "rädda" för kaninerna och visste inte mycket om hermeliner eller kaniner över huvud taget!) Men då fick jag det huset till mina fd-tam råttor (som avled 19/1-13) och sen när jag skaffade dessa två kollade vi på gamla "råttillbehör" i källaren och hittade detta huset! Vet att jag inte kom fram till vart jag köpt det, men jag vet faktiskt inte. ;) Kan fråga kaninägarna som inte äger kaninerna längre!! Men dom vet nog inte vart dom köpt det… Sötnötarna (Gerbilerna) älskar det huset! Det fanns två hål som dom gnagde upp till ett ända stort hål där man kan ha hö eller halm, fast dom sover och gömmer sig där istället.. Kan ta lite bilder på huset och lägga upp!
Åå vad söta! 🙂 Har du fått hjälp med färgerna på dom? Jag tror iallafall att den du kallar svart är en "Black pied"
//Elina ♥
#24 Tack! Jag har ingen aning om vad färgerna är, men några andra sa vad det kunde varit men hittar inte den tråden.. 😕
Hahaha, garvar så åt den första bilden😂 Snacka om bekväm
Du har en vittecknad black och vittecknad lilac (måste väl vara lilac och inte dove? Någon annan som kan flika in?).
Jag tror båda har vitteckningen collared, men det beror på om de har fler vita fläckar på ryggen? I så fall är de variegated.
Åhh, första bilden haha … 😂
Jag skulle också säga att "svart" är en vittecknad black och "vit" en vittecknad lilac.
Sååå söta!
åhh vad söta! "vit" är lilac jag hade en likadan förut 🙂
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Vit är en Lilac Collored och svart är en Black Pied Varigated ;)
Åh så söta sovstilar haha :3
såååå söta speciellt den första ❤️
#45 Åh nosbilder
Haha såg svart där nere som värsta övervakaren eller stalkern ;P