Vart har ni alla burar?
Jag tänker på er som är uppfödare eller av någon annan anledning har många gerbiler, vart har ni alla burar?
Skicka gärna med bilder :)

Jag har mina gerbiler i en liten hall, har haft dem i sovrummet förut men klarade inte av det. ;)
1# jäklar :D vad många burar
Hahaha ja men just nu är det bara 5 hamsterburar o 2 gerbilburar, men snart blir det 7 hamsterburar *S*

Vad kul att se hur ni har löst det :) Antar att man kan sprida ut burarna om man bor i hus och så med…. hehe

Här är mitt djurrum. ;) Ganska litet, men har kommigt fram till att man kan få plats med riktigt många akvarium/burar om det skulle behövas. =P
#7 Bilden? :P

Det är så kul att kunna se hur de gräver! Det kan man ju inte en dunaburar som jag har… Funderar dock på att byta.

Ja det är verkligen roligt att se när de gräver…ser så mysigt och rofullt ut på något sätt. De vet nästan alltid hur de vill ha sina gångar och högar, och de ger sig inte fören det blir perfekt! :D

mmm, det är väl svårare att förvara akvarium än dunor. Akvariumen har nog både fel mått och är för tunga för att stå i en bokhylla, eller har jag fel?
#12 Beroende på storleken på akvariet så kan det mycket väl funka att ha det i bokhyllan. Det blir ju inte så tungt när det inte är vatten i utan mest spån.
Man kan beställa akvarie från glasmästaren och få de mått man vill ha, inte så billigt..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#12, jovisst kan man ha en ställning till akvariet men jag tänkte mer på om man skulle stapla flera akvarium i en hylla.
Akvarium blir ju inte så tungar utan vatten men de är väl ändå tillräckligt om man skall lyfta ner från en hylla för att komma åt? Eller är det bara jag som är svag? ;)

Jag vet faktiskt inte, beror väl lite på hur tåliga hyllorn man har också. Men kan tänka att det blir lite tungt om man ska ha en massa akvarium i en bokhylla. Jag har mina på golvet eller på en bänk.
Men jag har ju den fördelen att min mamma är nästan lika galna i djuren som jag är, så vi har ju djur lite överallt i huset känns det som…haha nej, men djuren är på mitt rum och vid tv:n på ovanvåningen. Ska försöka skaffa någorlunda bilder.

#17 gör gärna det! Jag blir lika fundersam varje gång jag läser om någon som har runt 20 gerbiler och vart de har dem :)
#1: Snyggt!!
Roligt att se alla era lösningar på var ni har burarna. Är inte alltid så lätt när man har flera stycken :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#18 Ska försöka ta en helhets bild där man får med så många burar/akvarium som möjligt på varje bild. Lite för mörkt för det just nu bara.

#20 foto är alltid roligt! Ska bli kul att se hur du löst det!
Ja flera akvarier/terrarier i en bokhylla kanske blir för mycket. När jag har akvarier vill jag helst ha dom i en höjd så jag inte behöver lyfta så mycket o bara lyfta ut dom när de ska städas, inte för att byta mat o vatten alltså. Det blir ju jobbigt…

#22, jag förstår dig precis! Man vill ju slippa ha en stege för att kunna kela med sina älsklingar :)

#25, städning är ett överskattat nöje 

#26 Ja, visst är det…

**Hej jag undrade bara.. Hur har ni råd med så många gerbiler? och hur många har ni? Själv har jag två stycken, men ska snart köpa två till :)
**

Jag har ju inte bara gerbiler hemma. Gerbilerna är nog nästan de billigaste djuren. Men vet inte riktigt hur mkt jag lägger ut på gerbilerna. Men det är det i alla fall värt!
hmm jag har inte så många men jag tror inte gerbiler kostar så mkt.. kaninerna kostar mäst .. men jag har ju 6 st ..
men min hund kostar mäst …
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Håller med fairytail, gerbilerna kostar inte mycket att ha. Jag har sex stycken. De djur som kostar mest hos mig är marsvinen. Men alla djuren är värda varenda krona o mer därtill!

Joo jag håller med er om att det är värt varenda krona :) Men jag tänkte bara, för ni hade så många burar så man blev lite nyfiken på hur många ni hade :)
Här är det inte heller gerbilerna som kostar, har 4 st gerbiler, utan hamstrarna. Dem har jag för tillfället 5 av men snart 7.

Jag tycker inte att gerbilerna är dyra alls, har 3 stycken. Det märks knappt i min lilla ekonomi :D Däremot så köper jag väl kanske mer till dem än till mig själv nu, men det är också för att jag tycker det är roligare att köpa exempelvis ett nytt hus till dem än ngt till mig själv. Maten och sanden är inte heller så dyrt, köper den dyraste sanden (finkornigast) för att dem inte kostar så mycket annars med mat och allt :)
Det finns inget roligare än att köpa eller fixa nåt till djuren! Det är det jag allra helst lägger pengar på, o tid.

Samma här! Är alltid lika kul att gå i djuraffärerna och shoppa.
#36 Har väl med stora plånboken på lördag? Jag har förvarnat zooaffären här att vi kommer ramla in närmare 20 pers då. 

# ska du på någon smådjurträff eller hur kommer det sig att ni skall gå 20 pers o zoo-shoppa?
ska till falun imorn ska in på djurmagazinet där…
:)

najs!
#38 Det är jag som anordnat en smådjursträff. Vi har haft det hos mig i några år nu, oftast 3 ggr om året. Fast så många som vi blir denna gången har vi inte varit förut. Kul!

#41 låter jättekul! Har alla med sig sina djur också?
#42 Oftast har de med djur som har till salu. Men ibland har nån haft med för att visa eller för att fråga om färg eller nåt. Vi pratar om precis allt som har med djur att göra, o även annat. Det blir en hel del skämt o skratt också. Vi är inte ett fast gäng utan alla smådjursintresserade som vill komma är välkomna. Sen är det några som alltid brukar va med (jag tex hehe… då jag anordnar det) men utöver det gänget så varierar det. Det är så kul att träffa andra smådjurstokiga! I vårat gäng har vi möss, gerbiler, hamstrar, kaniner, marsvin, hundar, katter, råttor mm.
Jag brukar annonsera om det på forum o sånt men har inte gjort det denna gången då det är så många som anmält sig ändå.

Vi träffas och snackar. Och ibland är det någon som har djur med sig till salu…(Jag till exempel
).
Ja de där djuren som är till salu brukar va farliga…. Jag försöker att inte titta. 

Jag håller med. Därför bör jag inte vara i närheten av djur till salu när jag är ensam…
Jag har ju ingen som hejdar mig - om jag inte gör det själv… stopp! 

Ja, det är ju lätt att säga när det inte finns några sötnosar i närheten! haha
#48 Jag får ha skygglappar på imorn. hihi…

Det hjälpte inte…
vart brukar denna träffen va då :P ??

Vi var i Nässjö.
och vart ligger de XD ??

I Småland, en bit från Jönköping.
jaha så långt bort :(
#50 Nä det gjorde visst inte det. hrm… Men jag är så nöjd med alla mina nya djur! Robin verkar stortrivas med sina nya kompisar!

Någon mer som vill visa upp hur ni ordnat det med alla burarna hemma?