Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 300 ggr
idunlover
0

en gerbil till?

hej! jag har 2 gerbil honor på 1 år som aldrig bråkar! inte änns boxas! dom gör allt tillsammans gräver, äter, sover😴,jaa dom älskar varann. dom har fått träffa en massa andra gerbiler på deras eget revir! och dom bråkar inte! utan dom sätter sig i ett hörn och tvättar varann och nykomlingen!🤗 nu har jag tänkt skaffa en gerbiluppfödning men Vanilj och Cookie [som dom heter] är för gamla och jag vill inte riskera något. så därför tänkte jag skaffa mig en ny gerbiltjej som ska få bo med dom. tror ni att det kommer funka? och vet ni något fint namn som kan passa? eller en uppfödare i umeå-trakterna?🤔

tacksam för svar❤️

Anne.K
0

Jag skulle inte rekommendera att du introducerar en ny till ditt fungerande honpar. Det är sällan det fungerar med tre honor i längden. Det kan fungera en kortare period men sedan rätt som det är så smäller det.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

moawi
0

Om du ska avla på den nya gerbilen så tror jag det blir smidigare att köpa en vuxen hona och ha henne i avelspar med en hane i stället :) Du måste ändå dela på henne och Vanilj + Cookie när hon ska paras så de skulle ju inte kunna bo ihop särskilt länge i så fall.

Alternativt att du köper två nya, unga honor och då kanske handparar den dominanta. Men jag skulle nog rekommendera avelspar om det är första gången du parar gerbiler :)

panini
0

Skulle skriv som Moiz men hon hann före ;P