Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 595 ggr
jossi03
0

få dem sluta bita

Hejsan.

Undrar om det finns något ofarligt medel man kan stryka på där man ej vill de ska bita.. har nämligen en hona som klättrar på gallret som delar av akvariumet och sen hänger och biter högs upp. dels så låter det fruktansvärt och det är nog inte bra för henne att hänga där.

vet någon om det finns något man kan pensla på där..något ofarligt som de ej gillar🤔

Gerro
0

Tror man kan använda sånt där nackellack som smakar pyton, så att man ska sluta att bita på naglarna kan funka.

ks.gerbil
1

Nejnejnej!! Använd alldrig något kemiskt på gerbilera!! Det kan vara jätte skadligt och till och med dödligt! vad menar du med "galler som delar av akvariumet?" Man ska inte ha galler till gerbiler om inte för specifika anledningar som vid ihopsättning om det är det du gör? Jag förstår inte vad detta är för galler men om det inte är för ihopsättning ta bort den jag ser ingen anledning att ha galler i buren? Det kan vara farligt för svans, tassar och tänder

Gerbil-hemsidan hittar du R

Gerro
0

Hade läst det någonstans, tror det var om gerbiler eller så var det typ möss eller hamstrar. Dock har jag aldrig testat på mina djur & kommer inte heller att göra det men.

jossi03
0

jag har delat av det för jag har hanar på ena sidan och honor på andra. och nu är det inget grovt galler utan det är ett väldigt finmaskigt så de kan ej gnaga,bita eller fastna i det, men de kan klättra och det ser ut som de tycker det är roligt att klättra upp och ner i det.

ks.gerbil
0

Men nu säger du att de inte kan bita eller gnaga på den men det va ju det du ville ha hjälp med? Förlåt om jag inte förstår :S

Gerbil-hemsidan hittar du R

jossi03
0

de kan ej bita på gallret, men högst upp så ligger det 2 skivor med ventilation i så jag kan ha locket öppet nu på sommaren, och det är där på ett ställe de gnager, alltså på träskivan. är du med på vad jag menar nu 🙂

Det finns ingen risk att de kan smita eller så men höra henne gnaga där när man ser på tv eller så börjar bli lite tröttsamt😃 och hela buren är fyllt med andra saker att bita på så det är inte det hon saknar.