Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 515 ggr
L8sson
0

nu har dom kommit hem har lite frågor

hejehj nu har vi fått hem våra 3 töser som e ur söta :P :) (det kommer bilder senare)

men  nu kommer de lite frågor :) hehe

vi fick med 2 sorters sandermed.. 1 som de står badsand på och en som de ser ut att va helt vanlig sand.. och i buren hade dom bara badsanden ingen av den andra vanliga sanden.. badsanden i den skiter dom ser de ut som … men va ska man ha dom olika sanderna till ??

om ni vill ge lite tips så e de bara att ge :) de e så kul :)

kan nästan inte låta bli att hålla på med dom men man måste låta dom vänja sej vi miljön först hehe :)

tack på förhand // Lotta och Linda

tjiggit
0

Jag förstår inte riktigt, ni fick med en badsand men vad är det andra för sand?

Gerbiler badar i sand men det är vanligt att de även använder den som toalätt så antingen så kan ni rensa ut skit och klumpar varje dag och byta sand några gånger i veckan eller så byter ni hela sanden varje dag. Hoppas det hjälpte lite granna :) Fråga om det är någon mer ni undrar!

L8sson
0

den andra sanden va typ vanlig sand som man köper i djuraffär .. den badsanden den e finkorning … men den vanliga ser ut som strandsand

tjiggit
0

Kan den finkorniga sanden vara chinchillasand kanske? Själv köper jag blästersand på biltema till mina gerbiler. det är väldigt finkornig och fungerar fint.

L8sson
0

aa de e chinchillasand .. e de bra eller ^^???

Fairytail
0

Chinchilla-sand kan man använda till gerbiler med. Det är mycket dyrare än blästersand bara. Men det är nästan samma sak. Går lika bra med båda sorterna.

tjiggit
0

Den är bra, väldigt finkornig, jag tror den är den bästa att ha som badsand men också den dyraste att köpa.

tjiggit
0

#5, du hann visst före! Så blir det när man gör flera saker samtidigt och glömmer av att skriva klart :)

L8sson
0

hehe tack för svar :) men de andra sanden då ?? ska jag häll auåpp de e i en skål el :P ??

Fairytail
0

Jag vet inte riktigt vad den andra sanden är och varför du har fått den. Man har bara sand till gerbiler för att de ska kunna sandbada.. och det gör de ju i chinchilla-sanden. Så förstår inte riktigt vad det är meningen att du ska göra med den andra sanden. Nämnde förra ägaren vad det var meningen att du skulle göra med den?

L8sson
0

hehe jag såg inte de först för vi fick en påse med saker :P jag har tagit en skål och hällt i se där och dom grävver i den sanden …

Fairytail
0

okej, smart

L8sson
0

aa :) jag hörde att du har hamstrar?? tillsalu ??

vart bor du ??

Fairytail
0

Jag har fött upp hamstrar, ja. Men min uppfödning är nu vilande. Har tyvärr inga ungar till salu.

L8sson
0

jaha synd min lillasyster ville ha ett djur helt plötligt så hon tänkte köpa vad som hälls men jag sa att hon skulle kunna skaffa sej en hamster :) så då vart hon intriserad :)

Fairytail
0

Jaha vad synd att min är vilande. Vart hon intresserad av gult eller? Jag bor ju i Skåne, vet inte vart ni bor. Men det finns ju många andra uppfödare i vårt avlånga land..Räcka ut tungan En kompis till mig (Porlamarken's) planerar en kull. Hon fick en gul hona av mig som hon tänkte ta en kull av. Om du bor i närheten kanske det hade varit intressant?

L8sson
0

vi bor i dalarna hehe hon vart intreserad för jag skaffade gerbiler .. då ville hon också då gick hon ut på blocket hitta ett marsvin för 50 kr hehe .. men vi har ju 3 st marsvin .. jag tänkte så här att hon e 9år hon kommer tröttna fort .. och de e lättare att sköta mindre djur en marsvin och kaniner .. hon hade en kanin de va ju jag som fick ta hand om den :P hehe :)

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lite bilder ;D

Fairytail
0

#17 söta!

L8sson
0
L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

<3