semester, transportbur, hur länge?
hej.
jag ska snart åka på semester, min pojkvän ska passa dem under tiden jag är iväg.
Men det jag undrar är hur länge man kan ha de i transportburen?
För jag ska åka över med dem till honom på förmiddagen och då brukar inte mina gerbiler vilja komma upp i handen. Så jag tänkte om man kunde kanske lägga i dem i transportburen på kvällen innan gerbilerna ska till honom?
Gerbiler, eller vilket djurslag som helst, ska vara i transportbur så kort tid som möjligt, så att lägga dem i transportburen redan kvällen innan de ska iväg anser jag inte skulle vara bra för dem alls, det är trots allt ett flertal timmar vi pratar om här och då även med den orginala buren i närheten…
Om jag behöver få upp mina killar, t.ex till städning eller om de ska transporteras, men de inte vill komma alls så brukar jag försiktigt börja gräva efter dem och det funkar jätte bra. De brukar inte bli sådär jätte glada, men jag ser inga som helst tecken på att de verkar stressade över det ;)
som creatico säger är transportburen en transport bur, de ska vara i den så lite så möjligt. speciellt små djur kan bli väldigt stressade över att vara i små utrymmen under en längre tid. försök locka ut dem lägg transportburen i den vanliga buren locka in dem med godis dem behöver inte ens komma upp i handen :)
#1, #2 ja, jag tänkte det också senare, det blir nog bäst som ni sa att locka in dem, så gör jag, tack! :)
#4 ja precis :)