Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1345 ggr
Timotej
0

OT-tråd

Vet inte om det redan finns en OT-tråd, jag kan hur som helst inte hitta den så jag slänger upp en ny.

Här är det bara att prata på om vad som helst :) Tankar, vad man gjort eller inte gjort idag. Bara allmänt småprat som känns för fjuttigt för att skapa en ny tråd av :P

Timotej
0

Jag kan väl föregå med gott exempel 7

Har varit inne i stan… planen var att shopa loss och få lite nya kläder. Som vanligt är jag alltid lika dålig på att handla kläder, lyckades köpa lite trosor men sedan tog det stopp.

Hittade istället massa bokantikvariat där jag tillbringade några timmar. Köpte en tjock veterinärbok från 1917 :P

Hittade även en urläcker bok *lägger upp bild sedan*

Katter3
0

Själv har man fått sin systemkamera och sina framkallade foton med posten. :) Imorgon ska det förhoppningsvis bli en lång fotodag. ^^

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Timotej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kärlek

EmmaG
0

#3 Va snygg! Vad är de för bok?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Fairytail
0

Gud vilken snygg bok! Den hade jag kunnat ha, bara för att den var så snygg…haha

Timotej
0

Typ växt- och djurlivsbok, kommer inte exakt ihåg de olika avsnitten men djurriket och växtriket var i alla fall två av dem.

Mymlan
0

Jag letar efter akvarie fiskar + växter till akvarie.. Samt letar ägare till en hittekatt vi tagit in..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Timotej
0

Nej, nu ska jag springa och panikstäda innan syster och hennes kompis kommer. Sedan är det kaninutfodring och kl. nio blir det förståss Morden i Midsummer 11

Trevlig kväll gott folk!

Tina-A
0

Idag har jag varit i fjärilshuset igen ^^ hehe.. Jag vill åka till auquaria också som ligger på… Djurgårn?? Är det nån som vet hur man kommer dit?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

tjiggit
0

Kom just hem från en halvtimmes promenad, såklart började det regna!

Har spenderat kvällen med att kolla på Heroes och nu ska jag slänga på en film innan ja ska sova :)

Fairytail
0

Har kollat på Morden i Midsomer i kväll och nu sitter jag bara här framför datorn och pratar med en kompis på MSN.

Asa-N
0

#9, du tar buss 47 från centralen, på andra sidan Vasagatan vid hotellet och åker den ut till hållplatsen vid Gröna Lund. Där går du tillbaka en liiten bit och svänger ner. Det är skyltat.

Timotej
0

Har börjat läsa den sista Harry Potter -boken :O Kommer vara halvt sinnesrubbad de närmsta dagarna… Tur att man är ensam hemma i alla fall ^^

Fairytail
0

Själv har jag precis börjat läsa den första Harry potter boken på engelska. Har bara läst dem på svenska innan, men kände att det nu var dags att läsa dem även på engelska.

dreamiz
0

O nu ska jag visa hur fruktansvärt intelligensbefriad jag är men jag har funderat o bara måste fråga: vad står OT för? Säkert en helt självklart sak men här står det still…

Frida
0

#15 OT = Off Topic. Alltså allt som inte rör gerbiler i det här fallet.

#7 Vad är du intresserad av för sorts fisk och hur stort är akvariet?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Fairytail
0

Du var inte ensam om att undra vad OT står för dreamiz. Jag visste inte exakt vad det stod för, men gissade att det hade med att göra allt annat än gerbiler..;) haha

dreamiz
0

Hihi, skönt att veta att man inte är ensam om att inte begripa förkortningar. Men man lär sig ju. hihi…

Off Topic, självklart! Förvånad

Fairytail
0

Ja, man lär sig något nytt varje dag! haha

ellinorpalmer
0

Idga har jag städat lite, varit ute med gerbilerna, varit med min brorson, sen åkt och handlar block och lösögonfransar. Ska åka till Rättvik på classic car week på fredag, wiiie :D

Fairytail
0

Idag har jag även legat ute på gräsmatan och läst en bok samtidigt som jag har haft mina marsvin liggande bredvid mig och smaskat i sig en massa gräs. Räcka ut tungan

Embla_
0

jag har fått en ny kamera, igår! :) En med 10ggr optisk zoom o 6 mpx. Ska se om det blir nån skillnad jämfört med förra kameran (men jag tror det iaf.)

Om det finns nån kamerakunnig människa här: spelar det nån roll om det är (tar ett exempel) 6 mpx eller 10 mpx om man inte ska skriva ut bilderna i megastorlek?

dreamiz
0

Jag har skurat alla burar idag. Det tog några timmar… Brukar inte ta alla samma dag annars, men idag blev det så. Har lite annat att göra resten av veckan så jag hinner med allt inför smådjursträffen på lördag!

Frida
0

Sitter på jobbet och har haft tråkigt ända tills det för 15 minuter sedan drällde in folk i receptionen. Börjar dock avta något nu. Sitter även och funderar på hur jag ska göra med studierna nästa år (ute i god tid, jag vet) men jag får ingen rätsida på det =(

Värdinna på Fantasy

Mymlan
0

#16 Snälla fiskar som Guppy, molly, endlers guppy, platy *ej de röda, musse pigg*

Clariiz
0

Sitter å letar gerbiler :P gjort typ hela dagen xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frida
0

#25 Molly är inga snälla fiskar utan kan hacka rejält på andra individer. Guppy är förståss bra(?), eftersom de förökar sig groteskt lätt och man slipper köpa nya fiskar i första taget när de gamla dör.
Själv har jag zebrafisk och silverhaj, lite större fiskar utan mycket färg - men dessto roligare att titta på. Försökte hålla akvarie i två omgångar med bl.a. guppy men tröttnade fort.

Ett tips: köp inte pansarmalar som algätare, de gör ingen nytta överhuvudtaget! Ancistrus-malarna är populära "dammsugare" som gör sitt jobb. Själv har jag två malar av släktet segelfenspleco (Glyptoperichthys, de blir stoooora när de växt upp).

Värdinna på Fantasy

Mymlan
0

#27 De algätare jag anv mig av är: Chaetostoma Milesi L1876 enklare kallad för svartprick mal. Den är en väldigt bra algätare. Nu ska jag köpa mig en pitbull mal *de kallas så åtminstone av zoo*. Pansarmalar är inga algätare men de städar botten.

Zebra fisk har jag men varianten med slöja mkt snyggare. Jag gillar Molly.. Min 63L har 4 st saffrans molly + 2 platy *minns ej namnet på den varianten*. 90L bor det Endlers guppy. 54L Vanliga guppy, dv gurami, algätare *ej de jag redan tagit upp* drös av ampullaria snäckor jag vill bli av med. 20L yngel av endlers. 160L Scalare, molly, tuxedo platy, praktbotia, polkadot botia, antracistus och en pleco.

Timotej
0

usch vad trött man är… har inte gjort ett smack sedan jag kom hem från jobbet, bara läst ^^ Det är riktigt farligt att läsa riktig spännande böcker, jag glömmer totalt bort att äta eller andra nödvändigheter. Har lite läspaus nu för att vila hjärnan :P

Lämnade bort gerbilkillarna till "delägaren" igår, kommer inte träffa dem förens skolan börjar *snyfta* om jag inte åker förbi Karlstad någon gång för att pussa lite på dem förståss ^^

Är nog iof bättre att han har dem då jag jobbar snormycket just nu samt ska åka bort snart. Fast jag kan inte hjälpa att tänka på hur mycket han hanterar dem… om han tar ut dem och hanteringstränar dem mycket… Å andra sidan är han nog den en av de jag litar aldra mest på så jag tror att grabbarna lever loppan där borta :D Och förhoppningsvis kommer det vara ett par tillgivna, mysiga små pälsbollar som möter mig vid skolstarten!

Usch vad jag pladrar på, är nog bäst att jag går och gör något meningsfullt istället XP

Frida
0

#28 Haha, och jag som fick intrycket av att du skulle skaffa akvarium för första gången. Så fel man kan ha Skrattande Nu blev jag väldigt nyfiken på hur dina akvarium ser ut.

Jo jag vet ju att pansarmalar inte är algätare, men det har inte de flesta zoobutiker en aning om verkar det som.

Värdinna på Fantasy

Asa-N
0

Idag har jag gjort kycklinggryta till 5 personer, bakat bullar på 0,5 liter och inte får jag något av det själv!!! Ska skicka allt med dottern i morgon som ska ut i Sthlms Skärgård i en dryg vecka på sin klasskompis lantställe. Så då skickar jag med lite av varje, det brukar uppskattas. Det är 3:je året i rad nu som dottern blir ditbjuden i en vecka Skrattande

Mymlan
0

160L

det har kommit mer växter i det men saknar låga växter fram. Lite lite fisk i det men kommer lite då och då nya.

Mymlan
0

Svartpricksmal L1876

Tina-A
0

#12: Tack så jättemycket! Den bussen har jag åkt till skansen många gånger ^^

Mymlan
0

Diamant scalare

Timotej
0

#31 Oh vad mysigt, skärgården här är så otroligt härlig (okej, jag erkänner att jag liiite partisk).

Mer exakt var ska hon?

Asa-N
0

#36 hon ska ut till Aspö, eller rättare sagt hon är där nu :O)

Tina-A
0

#35: Snygg!

Fairytail
0

#35 Tjusig