Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: köp-sälj-omplacera
Läst 540 ggr
natal mannen
0

söker gerbilhona i linköping eller i närheten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är på jakt efter en eller två honor till min lilla gerbilgrupp, ej albino och behövs ingen stamtavla eller registrering av nåt slag.
Gärna i samma färg eller snarlik min Puff som visas på bilden :)

Gärna i Linköping eller i närheten.

[Jessica_91]
0

Hur många honor har du i din nuvarande grupp och hur gamla är de? Gerbiler är väldigt svåra att sätta ihop, speciellt honor så om du har två eller fler könsmogna honor ihop så är det ingen bra idé att försöka introducera en ny individ, inte ens en unge.

Tsunamis
0

Är Puff en hane?

MvH  Tsunamis

[Tassy]
0

Vad består din lilla gerbilgrupp utav i dagsläget? Hur ser dina tankar och idéer ut?

Honor mår bäst av att vara 2 och 2, och hanar och honor bör aldrig blandas i grupper.

Tsunamis
0

Skälet till att jag och Tassy påpekar gruppkonstellationer är att 1 hane med flera honor är en väldigt dålig idé. Ser man till antalet ungar som föds så är de i regel färre än med 1 hane och 1 hona. Skälet är att det inte är naturligt för dem att ha flera producerande honor i en och samma bur men de kommer att försöka med en hel del ungar (och ibland vuxna) som slås ihjäl.

MvH  Tsunamis

vapensyster
0

Det enda jag gör är att länka till deras blogg.

http://muridae.bloggplatsen.se/

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

ks.gerbil
0

vill bara säga en sak hehe, vita gerbiler med röda/ljus röda ögon alså REW och PEW är inte albinos utan bara vita gerbiler med röda ögon. albinos avlas enbart i labbar och anndra sådna platser 😉

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR