Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 873 ggr
[Jimpa.a]
0

Att blanda med lättströ/hampa?

Var på granngården och köpte lättströ/hampa att ha i buren. Nu behöver jag tips på vad jag kan blanda i för att det ska kunna bli stabilare gångar! Tycker att lättströ hittills fungerar jättebra, det dammar verkligen ingenting, är luktfritt och känns mjukt och naturligt. Gerbilerna verkar trivas väldigt bra och dom gräver som tokar :) Men som sagt, hade varit kul om det gick att blanda i något som gör gångarna mer stabila. Ge mig lite tips och trix! :)

Anne.K
0

Jag använder ju hampa i alla mina burar och är själv väldigt nöjd. Det jag använder för att hjälpa gerbilerna att få till deras gångar är bla: - kartonger - reklam i mängder, likaså tidningar (se bara till att plocka bort alla klämmor i tidningarna innan). Fungerar utmärkt då dom själva strimlar sönder all reklam och tidningar och lyckas få till riktigt stabila gångar. - hushållspapper - toapapper Och annat jag kan komma över :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Emmabengtsson]
0

#1 Gör det inget att det är färg i reklamen? 🙂

BettaSplendens
0

#2 Nope, det är ok :)

[Jimpa.a]
0

Tack så mycket för bra tips! Ska nog slänga dagens reklamskörd nu :)

Anne.K
0

#2 nej idag är det inte längre giftigt med trycksvärtan, så det är bara att slänga ner reklamen i burarna :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Jimpa.a]
0

Hehe såg att jag skrev slänga.. Skulle ju stå slänga i.. Och reklam får man ju i mängder varje dag! Skönt att det kanske äntligen kan komma till lite nytta oxå :)