Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 566 ggr
GerbilenDino
2013-07-09 20:35
0

Vattenflaska.

Nu har gerbilerna tagit igenom sig ytterligare en vattenflaska.

Det var en sippy small, dom åt upp locket, hoppar dom ner där så fastnar dom, eller dränks ( inte bra… )

Tänkte köpa en vattenflaska till, vattenskål funkar inte jätte bra.

Då tänker jag på en… http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/skalar_vattenflaskor/vattenflaskor/279267 sådan!

Dom vanliga t.ex: http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/skalar_vattenflaskor/279261 en sån här, kan ni se att under själva flaskan, (inte pipen) så är det ett litet utrymme. (kluddigt förklarat), där dom kan ta sig igenom.

Kommer såklart fixa med ståltråd till den första jag länkade (tar av plastsaken som man använder för galler bur.

Vad tycker ni? ^^

Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.

:3

AkaiTsuki
2013-07-09 20:44
0

Den första du länkar är en sån jag använder till min kanin, den har  plast i pipen för att minska ljudet. Detta har varit väldigt gott att äta, så att du vet det  

Men du vet det finns glasvattenflaskor som det inte går att bita sig igenom

(hör inte hemma här men ville dela infon jag visste)

edit: hittade glasflaskan på sidan som du länkat från http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/skalar_vattenflaskor/279259

//Joanna

ks.gerbil
2013-07-09 23:56
0

annars kan du ta en t.ex. läskburk göra ett hål och sätta in flaskan i den, då kan de inte gnaga sig till plasten. något enklare är citron juice, du tar lite på plasten (försiktigt så det inte kommer på pipen), det smakar illa och gerbilerna slutar (om det går som det ska, det funkade för mig men det funkar inte för alla) annars som ovan säger glasvattenflaska!

Gerbil-hemsidan hittar du R

BettaSplendens
2013-07-10 00:04
0

Nu har jag lite tips här bara… Borra två lodräta hål med ca 10 cm mellanrum, hålet längst ner ska vara så stort så pipen får plats.det andra kan vara mindre. Gör sen en sån här fin hållare till den som du fäster i det övre hålet och så har den en flaska som inte går att gnaga på! Gör du hålet precis så bara pipen kommer igenom finns det ingen stor gnagrisk där heller :)

Annars kör på en glasflaska, dock har jag hört från någon som köpte att dom inte funkade superbra ^^

Annars pröva med gula flaskar, konstigt nog men inga av mina har gnagt på de gula haha.

ks.gerbil
2013-07-10 00:10
0

… det va en väldigt interessant sak det hahah undra om de reagerar på färger?

jag bara tänker lite hehe

GerbilenDino
2013-07-10 01:57
0

#1 Jag har gerbil, så är det för kaniner? Förstort då. Hade tänkt göra en sån hållare och hänga i taket.

GerbilenDino
2013-07-10 01:59
0

Dom bryr sig inte om citron syra heller. Då dom inte slickar utan bara gnager.

AkaiTsuki
2013-07-10 10:56
0

#5 Jag skulle nog anse att den pipen är för stor för gerbiler, nästan 1cm i diameter

//Joanna

GerbilenDino
2013-07-10 11:29
0

#5, jag vet.. Det som är problemet ):

AkaiTsuki
2013-07-10 11:54
0

#7 Men dom kan väl inte gnaga sönder en glasflaska? 😮

//Joanna

ks.gerbil
2013-07-10 14:27
0

det finns små vattenflaskor också, och angående att dem inte slickar fattar jag men mina slutade gnaga på vattenflaskan när jag använde det dock fungerar det ändå inte för alla