söker gerbilägare i Uppsala
Hej, ska inte skaffa gerbiler närmaste tiden då jag har tammöss och precis har skaffat två underbara dvärghamstrar. Vill inte skaffa något nytt djur förrän tidigast nästa sommar då mina två ny dvärghamstrar ska få mycket tid i minst ett år så att de kan bli fantastiska (och de är redan på god väg, de är mycket kontaktsökande och snälla som de flesta gerbiler brukar vara, och det är inte alla dvärghamstrar som är så pass trygga i sig själva och sociala) Men ska även om jag är mycket nöjd med mina nya hamstrar en dag skaffa gerbiler, ska spara 2000 av mina sommarjobbspengar till en bra gerbilbur. Kommer troligen skaffa gerbiler kanske någon gång i slutet av nästa år, har enda sedan 5an då jag skaffade mina två första dvärghamstrar varit intresserad av alla råttdjur. Det jag gillar med gerbiler är att de är mycket aktiva, smarta, större än dvärghamstrar och möss och oftast är mindre skygga än möss, och luktlösa som dvärghamstrar ( är mest mamma och pappa som vill ha luktlösa djur, jag bryr egentligen inte om det luktar lite)
Men jag undrar om det finns någon här på forumet som har gerbiler som bor i Uppsala. Skulle då gärna hälsa på och träffa och hålla i gerbilerna. Du ska helst på I Uppsala och inte utanför så att jag lätt kan åka buss till dig eller cykla till dig. Mamma följer troligen också med så att hon också får vara med gerbiler.
Bor i Stockholm :/ Hoppas du hittar någon :)
du har ju athelas gerbiluppfödning någon mil utanför Uppsala. Hon hjälper dig nog gärna😉 Köpt mina gerbiler från henne.