Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 827 ggr
julia96girl
0

vad ska jag ge henne?

Vet inte riktigt vad jag skulle lägga tråden, men min ena gerbilhona tuggar nästan inte alls på pinnarna som jag har gett dom, det är tre olika fruktträd som jag har köpt i djuraffären.

Och hennes tänder börjar bli lite långa nu.

Jag köpte precis en lekplats till dom som är av trä och den tycker hon om att tugga på men jag vet inte vad det är för sorts trä.

Och jag vet ju att det finns sånna där tuggpinnar med lite smått och gott på som man kan hänga i buren men då blir det ju väldigt mycket mat till dom.

Så borde jag köpa små hus eller något av det trä som är av deras lekplats som hon kan tugga på eller vet ni något annat som gerbiler kan tycka om att tugga på?

jossi03
0

Mina älskar ägg kartonger, Toarullar och nyss slängde jag ner ett tomt flingpaket som de snart har tuggat sönder.

julia96girl
0

ja jag ger dom kartonger och sånt ofta och det tuggar hon lite på men inte så ofta. det är mest min andra gerbilhona som gör det.

Jag läste att gerbiler kan tugga på pinnar av träd från al, asp, bok rönn, hassel och björk fast på sommaren. så ska försöka plocka en av varje och se om hon tycker om dom.

UniQz
0

Rekommenderar äppelträd oxå, det tycker mina är smaskens och dom verkar tycka att "färska" pinnar är mycket roligare/godare att tugga på! :) Så mitt tips är att plocka egna pinnar direkt från trädet istället! ;)

Gerbilles
0

Mina älskar grenar från hassel! Förutom dom grenar du nämnde och äppelträd så går också päronträd bra. 🙂

Husen från djuraffärer brukar oftast vara gjorda av barrträd, vilket är giftigt på grund av terpentinen. Men eftersom husen är torkade så är det ingen fara! 👍 Det enda man behöver ha koll på är ifall de gnager så spikarna sticker ut, då kan dom göra illa sig.

Anpekli
0

Jag vet inte riktigt om hö kan "fila" ner tänderna? Eftersom jag brukar ge mina en bunt hö, och så sitter de där och tuggar ner det så det blir korta höstrån av det! Som sagt så vet jag inte om det kan göra så att tänderna blir kortare! 🙂Annars finns det ju typ "träklossar" man kan köpa, som har fruktsmak (har aldrig testat de) men det kanske funkar?

☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

ks.gerbil
0

Du kan göra hemmagjord fröstäng har lite olika recept och pyssel ideer till sådna på mi hemsida

Gerbil-hemsidan hittar du R