Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 1423 ggr
TomteKotte
0

Gerbiler säljes

Hej!

Jag har gerbiler jag inte har plats för, födda den 2/5 2013.

Det är en kull på 8 stycken så bebisar:)

Fem av dem är honor, och fyra av dem vill jag sälja. Det är tre stycken dark eyed honey och en agouti. Den jag har tänk att behålla är även den en dark eyed honey.

Tre av dem är hanar, alla agouti. Alla hanar vill jag sälja.

Mamman till dem är dark eyed honey och pappan är black.

Stamtavlor medföljer. Kan även skicka bild via mejl vid intresse.

Jag bor i Sorunda, Nynäshamn, cirka fem mil söder om Stockholm men kan vid behov åka med dem till både Nynäshamn och Haninge, eller om man kommer överens om annan plats.

Jag går att få tag på via 

mejl: Jennyfer@colliekompaniet.se

Telefon: 073-945 34 36

Ikajo
0

Lite mer exakt hur gamla är dem? Jag har precis fått en ensam hane och planerar sällskap till dem och vill helst ha unga djur.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Justbe
0

49 dar alltså runt 7v enligt mena beräkningar

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Ikajo
0

Hm…det är nog för gammalt för att jag ska våga chansa…

moawi
0

7 veckor ska inte vara några problem för hanar :) Fast ja det beror ju på om den äldre hanen kanske har problem att acceptera nytt sällskap eller ej.

Ikajo
0

Han är inte mer än ett halvår och bodde med sin pappa. Så det är svårt att säga.

TomteKotte
0

Mina tre pojkar ur den kullen har bara bott med varandra, har inte tillräckligt stor bur för att släppa in dem hos pappan.. men deras helbröder som dock är snäppet äldre, födda 26 mars var inga problem att släppa in med deras pappa, som ioförsig är väldigt snäll och tidigare inte haft problem med att acceptera andra gerbiler. Så det beror ju helt på hur din hane är med andra, men om det inte är allt för långt att åka kanske man skulle kunna låta de träffas innan man bestämmer sig? För de kan ju gå bra ihop och det kan ju vara så att det inte går alls

Ikajo
0

Fast enligt min storasyster (som är uppfödare) så går det nästan alltid sammanföra pappan med sönerna utan större problem. Nu är det ju helt främmande djur. Det gör mig rätt tveksam…

Anne.K
0

#7 det går även med främmande djur så länge ungarna inte hunnit bli könsmogna så är det lugnt :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Ikajo
0

Jo, det vet jag. Har haft några trots allt men 7-8 veckor känns för gammalt.

moawi
0

Det där är nog ganska individuellt 🙂. Överlag kan man nog säga att de flesta äldre hanar (inte bara pappor) är accepterande mot yngre hanar även om de är lite äldre än 6-7 veckor. Senast satte jag ihop en vuxen hane och ung hane på 10 veckor utan minsta problem, men som sagt det kan ju vara olika.

Självklart ska du göra som du känner är bäst men ville bara inflika med det ifall någon mer läser diskussionen och undrar ^^