Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 276 ggr
[GerbilLooover]
0

Fråga om ihopsättning

Hej!

När man ska sätta ihop två gerbilhanar med en bäbishane, hur stor är chansen att de går ihop? Blir det svårare om det är två gerbiler som redan känner varandra? Förutom detta så vet jag hur ihopsättningen ska gå till, men kanske frågar mer i tråden om jag kommer på något.

När jag ändå håller på, hur ska man tvätta rent alla sakerna? Är det bara att skrubba av dem i badkaret? Har läst på ett annat forum om en som har använt salt för att få rent sakerna till hamstrar, kan man använda det?

jossi03
0

har precis släppt ihop min hane med en liten. Gjorde så att jag släppte ner dem i en neutral bur så att de inte var på stora hanens revir, de fick vara där någon timma sen släppte jag ner dem i stora buren och det gick jätte bra, nu sitter de och tvättar varandra och busar..eller minstingen busar😃 men du har 2 st så man kanske ska göra på annat sätt då🤔

moawi
0

Chansen är väl hyfsat stor att det går bra. Under själva ihopsättningen behöver du inte ha några saker i buren/neutrala platsen. När ihopsättningen är klar kan du sätta in leksakerna, det räcker fint att de rengjorts i varmt vatten.

[GerbilLooover]
0

Tack för svaren! :)

ks.gerbil
0

hoppas det går bra uppdatera sen 😃

Gerbil-hemsidan hittar du R

[GerbilLooover]
0

#4 Vi hade tänkt köpa en av jossi03's ungar, men det var bara två hanar i den kullen, och den ena skulle han behålla och den andra var redan såld och vi kan ju inte skaffa en hona eftersom det blir ungar då. Men vi kanske skaffar en till gerbil om det är någon som finns ganska nära som har en bäbishane till salu senare, vi får se :)

dfniklas
0

Vi satte ihop 2 äldre hanar med 2 ungar. Körde med delad bur i ca en vecka och bytte sida på dem 3-4 ggr om dagen. Sedan introducerade vi dem en och en.