Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 1234 ggr
Anpekli
1

Vilka färger är det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om någon här kan svara på vad det är för färger på mina gerbiler! Intressant att veta vilka färger de bär! :) Är helt nybörjare på gerbiler, då jag bara har haft de i kanske 1 månad, hah.

Första bilden är på Hercules. :)

☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

Anpekli
0

Och andra är på Legolas. :)

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[GerbilLooover]
0

Den första är Agouti, den andra är också en Agouti fast med vitteckning. Jag är jättedålig på vitteckningar, men om du tar fler bilder där man kan se hur det ser ut på huvudet, ryggen osv så kan nog kunnigare se vad han har för teckning :)

Anpekli
0

#2 Okej, tack så mycket! Kan leta upp en ny bild på Legolas, så man ser det vita mer. :)

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

Gerbilles
0

Båda är, som GerbilLooover redan nämnt agouti, men Legolas är vittecknad. Jag är väldigt dålig på vitteckningar men en vild gissning är att han skulle kunna vara pied dutch, men det är som sagt bara en gissning. 🙂

Anpekli
0

#4 Det verkar vara en ganska bra gissning, tycker jag! Tittade igenom bilder på google, och tycker att de liknar Legolas vitteckning! :) Tack så mycket för hjälpen!

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

BettaSplendens
0

Jag tycker han ser ut som en Agouti Variegated 🙂

Anne.K
0

#6 kan dock inte se någon vitteckning på resten av kroppen så tror inte han är variegated om jag ska utgå efter det jag kan se.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

BettaSplendens
0

#7 Jag tycker man ser lite på andra bilden till höger men kan säkert vara fel. Men har nog ändrat mig, tror det är en "sämre" pied dutch som Agnes99 också sa :)

Tsunamis
0

Tycker #1 ser ut som en typisk vittecknad Nutmeg, den har ju ingen maglinje som #0 har dvs Agoutis.

MvH  Tsunamis

Midgårds
0
Tsunamis
0

De brukat ha kvar tippning kring nosen trots vitteckningen så han har ju en del på sidan mellan ögat & nosen på bilden i #1 också :)

MvH  Tsunamis

Anpekli
0

Så Legolas är Nutmeg Pied Dutch? :) Om jag har förstått rätt, hah..

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

[GerbilLooover]
0

#12 Nej han är inte Nutmeg, helt klart en Agouti eftersom han är ljusare på magen. Hercules är nog Nutmeg om han inte också är ljusare på magen då, skulle du kunna ta en bild? :)

Anne.K
0

#13 notera dock att legolas inte har en skarp linje mellan magfärg och ryggfärg vilket gör att jag tycker det ser ut som en vittecknad nutmeg helt enkelt. En agouti har mycket ljusare mage och blir även ljusare överlag när dom är vittecknade så därför säger jag att legolas är en vittecknad nutmeg.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Tsunamis
0

#13 första gerbilen har en maglinje den andra har inte det. Så första är Agouti och andra är vittecknad Nutmeg.

MvH  Tsunamis

Anpekli
0

Fotade båda idag, när de stod upp. Så ni ser magarna på dem, så ni kan avgöra om det är Nutmeg eller Agouti på dem! :)

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

BettaSplendens
0

Hercules är Agouti till 100%! Legolas är jag inte helt hundra på.. Han har ju vit mage, men ingen tydlig maglinje…

[GerbilLooover]
0

#14, #15 jaha, det är så det är :P har blivit lite förvirrad haha :P

Anpekli
0

#17 Legolas är ju bara lite ljusare på magen till skillnad mot ryggen. För man ser ju tydligt på Hercules att han har en skarp maglinje.

/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over

Tsunamis
0

Vittecknade gerbiler har dessutom ofta vita fläckar på magen men det är ju en annan sak :)

MvH  Tsunamis

Gerbilles
1

Legolas färg verkar lite klurig, men är förvånad att jag ens hade rätt på vitteckningen .. 😛