Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: beteende-temperament
Läst 300 ggr
Zaitha
0

HJÄLP! Har jag förstört relationen mellan..

..Mina gerbiler? För kanske nu två-tre månader sen så köpte jag min första gerbil. En stackars krake som blev lämnad ensam när hans kompis dog. Dagen efter jag hade köpt gerbil 1, så sprang jag och köpte två kompisar till honom, 2 & 3. Allt gick bra, hade bara stoppat ner alla i den bur jag hade 1 i, ingen delad bur metod. Sen här för en vecka sen köpte jag spån och ville jättegärna ha en till, men dagen efter så har min far köpt en rådigs till sig, 4. Allt gick bra den första dagen, sen började 2 jaga 4. Den andra gerbilerna, 1 & 3 brydde sig inte. De välkomnade honom in. Vilket fall som helst, vi köpte ett galler och satte upp i buren. Gerbil 2 den bråkiga, fick sitta på andra sidan av resterande gerbiler. Nu har vi bytt plats på alla gerbiler, så alla fått vara med varandra, vilket pågått under 3 dagar. När jag trodde det skulle funka att sätta ihop dem så gick det bra först, innan gerbil 2 började jaga gerbil 4 igen. Men när jag satte över gerbil 4 på andra sidan gallret, har gerbil 2 börjat jaga gerbil 3 istället. Så har det nu fått vara under natten. Gerbil 2 har även småbrottats med gerbil 1. Och just nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag behöver råd.

Anne.K
0

Det är tyvärr sådant som kan hända om man tillför en ny medlem till en redan befintlig flock. Jag hade nog delat på flocken beroende på hur allvarlig situationen verkade vara. Och ha dom 2 och 2 istället. Och se till att de paras ihop med den gerbil som de verkar gå bäst ihop med.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Zaitha
0

Jag var rädd för det, men är tacksam för ditt svar. Ska höra med min far senare /: Med vänlig hälsning, Thezz