Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 554 ggr
gickan87
0

Hur många?

Hur många gerbiler Kan man ha i ett akvarium med måtten 100*40*50 cm?

MVH Erika :)

jossi03
0

jag hade 3 st i mitt med de måtten, men det kändes lite trång för dem, så jag bytte upp mig till ett mycket större. Men 2 st kan säkert ha, nackdelen som jag ser det är höjden på det, öppnar du locket så kan de lätt hoppa ur, du ska ju ha 10-20 cm spån oxå😉

ks.gerbil
0

2stycken är ganska rymligt man kan ha 3 om man vill tror inte det blir så jätte trångt men 2 är bäst då får de en massa plats (; det där att de kan hoppa ut om det är för mycket spån är nog ingen fara, man får närmare kontakt med dem om man öppnar buren, annars är den stängd ju så de kan ju inte rymma :p

Gerbil-hemsidan hittar du R

panini
0

Jag har tre töser i ett 100x40x40 30cm spån. Och de rymmer inte, det kan väl inte vara så vanligt att de hoppar ut bara för att man öppnar locket. Jag brukar ha mitt lock av också så att de klättrar på kanten och ibland att de klättrar ut på en pall, det är visst super kul ;P

jossi03
0

he he..jo mina hoppar så fort jag öppnar locket, de är vanna att få komma ut och springa på golvet, men det är inget bra att de gör det för tror min hund skulle vilja leka med dem om de hoppar ner på golvet😮

ks.gerbil
1

när mina är på bushumör så är det super kul att hoppa på kanten och köra balansgång till närmaste påle (min bur har fyra stora "stammar" som håller upp det hela med plexiglas imellan) och ge matte en hjärtatack hahah. men annars är dem ganska lugna och vill inte hoppa ut 😛

Gerbil-hemsidan hittar du R