Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: mat-utfodring
Läst 716 ggr
Fizzy
0

Matförslag till 2 glupska gerbiler? Samt grenar?

Hej! Söker lite roliga matförslag till mina gerbiler.

Dom brukar få saker från listan nedan:

Frö och pelletsblandning

Ärtor

Mjölmaskar

Små skivor morötter

Småkokt ris

Har ni några fler roliga förslag? Fler insekter eller hälsosamma frukter, bär eller rötter? Kanske rentav grenar dom kan bita lite på. Kanske inte mat men tror dom skulle uppskatta det.

May the Gerbils be with you :3

Anne.K
1

Du kan ge hallon och blåbär bland annat.Det är nyttigt :) Det finns även någon artikel du kan läsa här på forumet om saker som är myttiga och bra för gerbiler om du går in i Artikellistan och sedan ser du artiklar som heter något med "nyttigt godis" eller liknande (minns inte nu och kan inte länka dig direkt dit då jag skriver ifrån mobilen just nu).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Fizzy
0

Okej :) ska testa hallon och försöka leta upp tråden.

Tack för svar ^^

ks.gerbil
1

äpple, gurka, zucchini, sallad, päron, morötter och ärtor, bär, jordgubbar, majs, soja bönor, bönor, mandlar, pasta, potatis, ägg kyckling köttfärs (kokta), broccoli det va lite av det jag ger kommer inte på mer just nu men det är ju redan lite att testa ;)

Gerbil-hemsidan hittar du HÄR

Fizzy
0

Hej igen!

Det var en bra lista. När du säger ägg, kyckling och köttfärs sen kokt? Menar du att man ska koka köttfärsen eller steka den lite? Eller dom kan äta den rå? Tänker mest på deras känsliga mage.

Har nämligen tillgång till nötfärs då min sambo's morbor slaktar några kor varje år.

Anne.K
0

Köttfärsen ska vara kokt och varjen rå eller stekt.

Anne.K
0

Varken

ks.gerbil
0

japp bättre att hålla sig till att koka dem eller ånga dem (typ samma sak ändå) då man inte tillägger fetter och kryddor m.m. det blir bäst så för en liten gerbil :)

Fizzy
1

Tack för tipset :)

Dom har fått pröva massor av nya saker. Broccoli var populärt, majs lika så. Ska testa köttfärs någon dag snart.

ks.gerbil
0

mina gerbiler är vääldigt glupska och kan äta uhr mycket som helst och då har jag hittat dessa http://www.semperbarnmat.se/klampasar-alla-som-kan-sjalv som är suuper bra! dem är helt naturliga bara fruktmos och mina gerbiler älskar dem, väldigt enkelt att använda som små godis och även ge dem som vanligt. då de är i klämpåsar kan man bara lätt pressa och visa gerbilen så börjar dem mumsa xD man kan ha den i kylskåpet så varar dem ganska länge, bäst är at ge dem äpple-banan och äpple-jorgubb så går man på säkra sidan att man inte förgiftar gerbilerna med mango. jag har gett mina det men det är ändå säkrast att inte ge man vet alldrig.