Släppt ner i fel bur?
Var precis så nära på att släppa ner en gerbil i fel bur haha. Inte så farligt kanske då det var en hane som jag ändå ska para med den honan senare, men hon hade ju ändå lärt ge sig på honom om hon inte brunstade eftersom det var i hennes bur och revir. Det var nog för att jag gick och tänkte på att jag ska para dem snart som jag gick fram och öppnade honans bur. Helt virrig 🤦♂️
Jag har varit nära flera gånger att släppa ner gerbiler i fel bur men alltid kommit på det och hindrat mig i rättan tid.
Har ni någon gång råkat släppa tillbaka en gerbil i fel bur?
Aldrig gjort det men har dock varit nära på :P man ska aldrig gå och tänka på andra saker samtidigt som man bär omkring på en gerbil. Som tur hann jag bara lyfta locket på buren innan jag insåg vem jag höll i och vart han hörde hemma. Kunde gått illa annars då det var en annan hanbur jag öppnade.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Mja jo jag har ju några samla burar jag delat av (för ihopsättningar) som jag nästan satt på vardera del eller de själva frivilligt klättrar över. Men det gör ju inte särskilt mycket :)
MvH Tsunamis
Ja speciellt på utställningar så har jag nästan råkat släppa ner en gerbil till min kompis hamster.. Men ja, det har hänt mig någon gång, tur att man hinner stoppa sig i sista sekund (oftast då..)😛

Hadeenpå en utställning för någotår sen som släppte ner en gerbil i en hamster bur, DET kunde sluta illa men tur att hållet runtom var vakna & inte lika stressad som Hen :)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
jag är riktigt nojig över det och har varit riktigt noga så det har aldrig hänt mig, inte ens i närheten. Däremot så har det hänt mig att jag har tagit två gerbilhonor från olika flock och burar och haft dom i vardera hand, sedan har jag flyttat över den ena gerbilen tillsammans till den andra handen för att jag behövde ena handen för att göra nånting med buren och blev förvånad när det var en boll som hoppade på mig ner till golvet (jag satt på knä tack och lov). Jag hann ta isär dom innan någon skadade sig så sen dess har inget liknande hänt mig. Så dumt =P