D kullen anländer strax
Då är det snart dags för Windsor's D kull att anlända! På lördag är det första dagen dem kan födas. Detta kommer väll lite fungera som en "dagbok". Moder är min egenuppfödda Brambles & fadern är min importerade grabb tycoon. Färger som förväntas komma är REH, saffron, Argent osv Tidigare har jag pratat om att bara låta dem få en kull ihop då jag förespråkar 1 kull per hona. Men då hon inte ser så värst rund ut så får dem helt enkelt gå ihop & troligen då även få en andra kull tillsammans. Så även E kullen kommer uppdatteras här i.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Grattis Patience! Kommer följa denna kull! :D
Grattis och hoppas allt går bra :)
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Vad kul! Hoppas allt går bra 🙂
Lycka till! :)

Ska bli super kul, första kullen med egenuppfödda djur (honan iallafall) så det är självklart extra kul att då kunna följa deras utveckling :) Brambles är något liten i kropps byggnaden & tycoon är väldigt stor så jag tror att det blir en bra kombination. Brambles är även tecknad så en vittecknad saffron vore ju inte helt fel att ha här hemma ;)
20 årig djurgalen moder*
Va kul, lycka till! 😃

Inga bebisar ännu men dem har endast varit tillsammans i 24 dagar. Såg dem paras någon utav de första dagarna (Sön/Mån) men dum som jag är skrev jag inte ner sånt så kommer inte ihåg vilken dag. Om det var Måndag så är dem idag på dag 23.
(Gerbiler är dräktiga i ca 21-26 dagar)
Magen är inte så jätte stor men "hård". så något är det däri iallafall. Hon har även blivit större & större under de senaste 4-5 dagarna så snart smäller det nog. Har tyvärr ingen våg då min mor lånat den så kan tyvärr inte följa hennes viktökning.
20 årig djurgalen moder*
#7 för mig har alla kullarna tittat ut vid dag 25 hittills hos mig :) så det kan säkert ploppa till hos dig när som :) väldigt spännande iaf. Längtar till juni då det blir dags för mig igen att para ett par ( väntar just nu på att den tilltänkta honan ska närma sig 6 månader). Väntan känns evigt lång :P Lycka till med din kommande kull :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

#8 på den biten så vet jag inte riktigt, har bara sett ett par para sig 1 gång :P & med ett minne som en guldfisk så kommer jag inte ihåg nu hur lång tid det tog därimellan. Men ja, dem får ta den tid som dom vill, jag har inte brottom. Haha. Men blir hon mycket större så kommer jag separera på dem för att förhindra att kull #2 kommer.
Mysigt, det är så fruktansvärt kul :) själv så har jag "paus" nu i sommar & sen i sen sommar/höst har jag två honor som det är dags för :)
20 årig djurgalen moder*

minsta kullen jag någonsin har haft fresten :P
20 årig djurgalen moder*
Såna små söta pluttisar! <3
Nej men gud va söta och vad kul att deras bo är så öppet att man kan se dom!

#13 jo hon hade ju bäddat inne i huset så förvånad att hon inte la dem där i :) men slängde därefter i extra toa papper så nu är det ett fint bommuls fluff ^^
20 årig djurgalen moder*
Så himla mysigt.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

3 hanar & 1 hona är det i denna kull. Ska ha tag på sällskap till brambles & även till fadern tycoon, tanken är att jag ska spara en utav var men sånt får bestämmas när kull #2 kommer så att jag får se hur dem ser ut :) men 2 hanar är iallafall tillsalu ur D kullen :)
20 årig djurgalen moder*
Vad roligt! Grattis! :D
//Lisa :)

1 helfärgad hona -REH? 1 helfärgad hane -REH? 1 patched hane -REH? 1 patched hane -Argent?
20 årig djurgalen moder*

Jag har förövrigt bestämt att inte spara någon ur denna kullen ännu utan vänta tills nästa. Så samtliga går att tingas & är leverans klara den 29 juni.
20 årig djurgalen moder*

Gerbiler med pannfläck, försvinner det? Såg idag att den otecknade hanen har en vit fläck, vad kallas detta egentligen i en stamtavla?
20 årig djurgalen moder*
#20 är det inte den teckningen som kallas Spot?

#21 White spot ska ha 3 fläckar väll =/?
20 årig djurgalen moder*
Dåligt tecknat spot kanske? :P kommer inte annars på vad det skulle kunna vara för teckning utöver det?

#23 mycket möjligt. Är nu iallafall 99% säker på färgerna. Det är samma som tidigare bara att hanen med pannfläck är Argent. Om fläcken stannar kvar kommer jag troligen att spara honom då jag fullkomligt älskar den teckningen, är inbiten rått människa från början & hade då inriktningen variegated, ambk & cappted. & just i ambk teckningen så ska dem antingen ha bläs eller en pann fläck
20 årig djurgalen moder*
Vitmagade färger med lite vitt kallas White Spot där kallas det Patched de färger utan vit mage. Fråga inte mig varför det är egentligen ganska tokigt. Pannfläck brukar aldrig försvinna sådär, ena föräldern är ju vittecknad också så.
MvH Tsunamis
#25 Flikar in med en liten fråga, betyder det att en agouti och en black med exakt samma teckning då får heta agouti white spot och black patched? Bara så jag hänger på hur det funkar ;) Jag tror jag hade en grey agouti-unge som jag upptäckte sen att jag hade reggat fel vitteckning på, tror det var white spot/patched det gällde fast nu kommer jag inte ihåg hur det var ^^
PaaatyPalm, du får gärna uppdatera med lite bilder! :D

Åh gud vad söta 😍
Ååh, va fina små pluttisar du har!! :D

Idag har de små öppnat ögonen, ska ta kort imorgon tänkte jag :) Kollade magarna idag & den helfärgade hanen med minimal pannfläck är färgad på magen så då måste han nästan vara saffron, mysigt :)! Alla andra är vita på magen. Har bestämt att han sparas Speciellt nu om han är saffron :)
20 årig djurgalen moder*
Åh, vad roligt! :D och extra skoj om det blir en liten Saffron kille :)
Vilka sötnosar! Underbara färger också!!! ;) :D
//Lisa :)
Gullungar! 😃😍

Jätte fina 🙂

Åh, bilden i #41 var ju för charmig! 😃😍

Vart är gerbilen med enbart pannfläck? Är nyfiken hur den ser ut?

Saffron killen finns med på bilden i #44. Fläcken har försvunnit… Undrar om jag bara inbilla mig men sambon såg också den lilla fläcken så detta var lite konstigt…
20 årig djurgalen moder*
Vilka godingar! Den sötaste tiden är precis när de öppnat ögonen tycker jag, och då har de fortfarande massa bebishull kvar så brukar de vara så goa att hålla i 😊

kan inget annat än att hålla med #47 :)!
Någon som sitter inne med tips för hur jag kan göra fadern glad? Han separerades för två dagar sedan med modern & bebisarna och har inte ätit sen dess. Bara ligger och sover… Visserligen är han en riktig sju sovare i vanliga fall också men äta är definitivt något som han i regel kan, finns nog ingen mer matglad gerbil än honom.
Förstår ju självklart att han känner sig ensam & han ska ju få sällskap utav saffron killen senare, men det får ju vänta minst 2 veckor innan jag vill flytta ifrån han från modern.
20 årig djurgalen moder*

Pappa Sprite fick flytta dagen innan kull 2 kom(ren tur 🥵) Han sov oxå mycket i några dagar sen var det mest hyss han fick för sig 😉Han fick ju vänta på sällskap i 6 veckor. Vart dock jätte glad när lilla Harry flyttade in 🙂 Jätte söta ungar du har! Har själv en Saffron kille kvar här(alla grabbarna stannade)De är verkligen fina 🙂

Bebisarna blev 5 veckor igår & flyttade faktiskt in dem till fadern tycoon idag. Ingen är ännu bokad så finns fortfarande 2 hanar + en hona kvar. Är väll kanske svårt att sälja nu när sommar lovet precis dragit igång & folk är ute och reser… Fadern tycoon har blivit bättre men fortfarande smal. Se om sällskapet kan hjälpa honom.
20 årig djurgalen moder*