Tjocka gerbiler
Mina gerbiler har börjat bli lite för tjocka. De är galna i mat, och gillar att sitta vid skålen och äta. Jag blandar egen mat, nyttigare än den jag hade innan. Men hur ska jag göra för att de inte ska äta lika mycket? Ta ut matskålen några timmar ibland? Vill gärna ha tips, då jag helst inte vill ha några smällfeta gerbiler.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Du kan ju strunta i att ha matskål öht och istället sprida ut maten över bottenmaterial. Då får dom även aktivitet när dom letar efter maten.
Se över om du ändå inte har nåt onödigt fett i maten du kan skära ner på.
Och självklart ha dom ute mkt så dom får springa av sig =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#1 Tack för tipsen. :) Min bror och jag brukar ofta ha de ute i min säng så de får springa riktigt ordentligt. xD Jag tänkte även fixa någon rolig sak att ha i buren. :)
Maten är snart slut, och när jag blandar ny tänker jag nog strunta i solroskärnorna.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Minska ner dem drastiskt i alla fall, lite grand kan du nog ha kvar, de tycker ju så mycket om solroskärnorna. Men man behöver ju inte ösa dem över gerbilerna :D
#3 Jag har inte så mycket solroskärnor i, det var därför jag tänkte ta bort dem. Man kanske kan ge dem som godis ibland istället. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

#4, det låter bra. Jag ger endast mina gerbiler solroskärnor som godis. Jättebra att använda om man tränar dem för att de skall bli tamare!
Jag tycker också du kan sprida ut maten i buren så de får gräva och leta efter den. Det tycker de flesta djur är superskoj ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Även jag håller med om att du kan sprida ut maten i buren. Så hålls ju gerbilerna sysselsatta en stund.