Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 882 ggr
frisse
0

åå vad svårt

asså jag har ju 2 gerbiler och lixomdet e svårt och förklara men ibland tycker jag lixom inte om dom dom stör mig på natter låter och då vill jag lixom bli av med dom vad ska jag göra vet inte om jag pallar 3 år……hjälp

Asa-N
0

Då får du försöka omplacera dem.

Hur länge har du haft dem och hur gamla är de?

Gerbilflicka
0

Det går att vänja sig och lära sig stänga ute ljud. Jag blev verkligen GALEN på mina djur i början, men nu kan jag "stänga av" ljudet. Inte så att jag ignorerar och accepterar utan så att jag inte hör någonting alls. Det kräver övning och självkontroll men det är inte omöjligt.

Prova att ligga lugnt på rygg, andas och slappna av. Om gerbilerna låter så tillåt inte dig själv att stressa upp dig, spänna dig eller gå upp. Ta djupa andetag och tänk "det gör inget". Sedan kanske du somnar eller så ligger du ett tag och bara slappnar av. Gå INTE upp om du känner dig stressad/arg/spänd utan tvinga dig själv att ligga kvar tills du kan gå upp helt oberörd och lugn. Om du går upp för att du inte orkar mer så har du misslyckats med övningen.

Prova bara 5 minuter första gången, sedan gör du 10, 15, en halvtimme, en timme… sen kommer du att somna. :)

frisse
0

#1 jag har haft dom ungefär sedan aprill typ tror jag och  dom e 8 veckor gamla ungefär

frisse
0

och #1 mamma och pappa kommer typ inte låta mig selja dom och sen köpa nått annat dom kommer seja det var du som ville ha dom detta e så jobbit

Twister
0

Kan du inte ha dem i ngt annat rum?

Asa-N
0

#4 Jag är förälder själv så ja det lär de säkert säga Skrattande det hade nämligen jag också gjort om det varit min dotter som sagt det :o)

Katter3
0

Jag tycker att ljuden som mina gerbiler ger ifrån sig är mysiga, det känns inte lika ensamt i mörkret då. :) Men det händer ibland att krukan eller burken slår imot glasväggen, då tar jag bara ut föremålet och lägger mig igen.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ellinorpalmer
0

Jag störs inte heller av ljuden som mina gerbiler gör, jag kan också störa mig på om ngn kruka ligger emot glaset så håller dem på, men då har jag också tagit ut den över natten.

Fast jag är väl härdad av mina störiga grannar. Jag tror att du vänjer dig efter ett tag, jag ahde ett kylskåp som lät förut, jag vande mig efter någon månad!

frisse
0

men vad ska jag göra om jag inte vänjer mig då jag e dålig på såt och då menar jagveldigt dålig och jag vet inte men min ena gerbil bits jätte hårt ibland och den andra nafsas ibland jag har testat flera gånger att blåsa pånosen men dom slutar inte vad ska jag göra då

Fairytail
0

Jag har också lärt mig att ignorera det störiga i gerbilernas grävanden, och nu tycker jag bara att det låter mysigt och är rogivand eoch jag brukar somna fortare i mitt eget rumm med gerbiler än någon annanstans där det är helt tyst.

Det låter ju som om du antingen har fått tag på ett par väldigt otama eller konstiga gerbiler som bits. Det brukar inte gerbiler göra om man inte "tvingar" dom till det. tex pressar dem eller är hotfull mot dem eller att de känner sig otrygga och vill därifrån.

frisse
0

#10 zack är den som bara nafsas ibland när man har honom i handen ganska nära buren och lixom he ihob handen veldigt veldigt lite då kan ha mara nafsa till men turbo han bet mig rakt på finger spetsen när han gled ner på sidan av min rygg och jag skulle fånga honom vet inte om han kände sig otrygg men….

dreamiz
0

Ljud från mina djur har jag vant mig vid o tycker bara är mysigt!

Testa öronproppar annars om du inte vänjer dig.

Chtina
0

annat förslag är ju att inte ha dom i sitt rum.

vi (jag och min syster) har våra gerbiler i ett akvarium på nedervåningen. och vi sover uppe på övervåningen. på så sätt stör dom oss inte alls. rummet vi har dom i har genom tiden börjat heta gerbilrummet. jag är också lite allergisk mot djur och spån så det blev en lösning på det också.  lär känna dina gerbiler så blir du kanske inte så sur och vill bli av me dom. jag skulle inte för mitt liv vilja bli av med mina gerbiler.  jag älskar dooooom <333 mesT!

Chtina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

du kan ju försöka få dina gerbiler att vänja sig vid din hand. och lära sig att den e inge "farlig". ta inte upp dom så mkt om dom inte ser ut att gilla det utan ha händerna i buren mkt och ge dom mat ur elr nå. mina gerbiler har blivit mkt tamare när jag har haft dom på data bordet och på golvet och gett dom mat ur handen. om jag håller fram handen nu sätter dom sig i den och letar efter mat elr håller utkik ;) sedan om jag tar upp dom blir dom lite nervösa och börjar springa omkring från hand till hand och försöka hoppa ner..:/ om dom är rädda redan innan kan dom oxå nafsas och försöka "gräva" sig ur handen…

Chtina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10  du kan ju försöka få dina gerbiler att vänja sig vid din hand. och lära sig att den e inge "farlig". ta inte upp dom så mkt om dom inte ser ut att gilla det utan ha händerna i buren mkt och ge dom mat ur elr nå. mina gerbiler har blivit mkt tamare när jag har haft dom på data bordet och på golvet och gett dom mat ur handen. om jag håller fram handen nu sätter dom sig i den och letar efter mat elr håller utkik ;) sedan om jag tar upp dom blir dom lite nervösa och börjar springa omkring från hand till hand och försöka hoppa ner..:/ om dom är rädda redan innan kan dom oxå nafsas och försöka "gräva" sig ur handen…

Chtina
0

ojojoj datorn skickade ivåg två stycken :O den har typ nå virus..:O

GucciDior
0

#16 Du kan vara lugn, du råkade nog bara dubbel-klicka på 'publicera kommentar'. det har vi nog alla gjort någon gång! Flört

Jenny_94
0

du kan ställa in dem på ex. badrummet och stänga dörren… bara under natten, det gör jag med min dvärghamstrar

Chtina
0

åå en till 94:a vad kul =) oxå född 94

frisse
0

asså det kanske e best att jag gör något sälja dom eller omplasera dom för jag e nästan rädd att hålla i mina egna djur för att jag inte vill bli biten eller vad ska jag göra det känns så konstigt att jag är redd för mina egna djur snurrar i huvudet på mig

Clariiz
0

(också 94 xD)

Jag tycker du ska ställa in i ett annat rum under natten. Detta gjorde jag då jag passade gerbil, och tänker göra det när min inflyttare flyttat in xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

frisse
0

det va inte det det va att dom biter mig nu asså

frisse
0

oj…..menade inte men söker svar på min fråga(#20) snälla svara mig!!!!!

Mymlan
0

Å jag som har 6 gerbiler och hamstrar som springer i gnisslande hjul i mitt sovrum *gerbilerna har inte hjul* och jag hör dem inte.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

frisse
0

det där har jag hört flera gånger men det va den and

frisse
0

oj………….. menade inte att sjicka

Mymlan
0

Störs du så finns det öronproppar man kan anv.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you