Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 463 ggr
UniQz
2013-06-13 10:16
4

Getingar

Måste få skriva av mig lite då jag fick lite smått panik alldeles nyss… Jag och mamma gick upp till killarna för att se hur det hade gått med deras gång dom påbörjat under natten och för att mysa lite såklart ^^ Jag tog upp Houdini som var först fram och ville ut, vi sätter oss på sängen och myser och pratar lite när vi plötsligt ser en geting. Mamma går för att öppna fönstret så att getingen kan flyga ut. Men då dyker den rakt ner i gerbilernas bur!! Vi skyndar oss dit och tar bort locket. Getingen börjar då gräva ner sig i spånet kanske 2-3cm?! Samtidigt kommer då Labero fram och jag känner hur jag börjar få lite panik här… Tänk om han får för sig att äta getingen och "attackera" den!? Då kommer han att bli stucken och jag vet inte hur dom reagerar mot getingstick men jag antar att dom inte klarar det? Vi fick iallafall ut getingen utan att någon blev skadad mer en mitt stackars hjärta som stannade lite… :P Har något liknande hänt er? Jag kände mig extra stressad över att jag höll i Houdini och transportburen stod där nere så hade bara en ledig hand. Usch, detta var inte kul :(

[KKlara]
2013-06-13 21:02
0

Nej fy vad hemskt! Fick lite hjärtklappning när jag läste!

[GerbilLooover]
2013-06-14 14:16
0

Vad hemskt! Vilken tur att ingen blev skadad!

ks.gerbil
2013-06-15 12:53
0

Tur att det slutade bra, någon som vet hur gerbiler faktiskt reagerar mot bi/geting/mygg stick?

Gerbil-hemsidan hittar du R

UniQz
2013-06-18 16:58
0

*putt* Någon som vet?