Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 301 ggr
91Marran
8/12/20, 5:00 PM

Hur omplacerar man?

Det finns inte en enda människa i världen som jag litar på som skulle få ha mina gerbiler. De behöver väl en större bur. De har bott i den sen januari 2019, så den fungerar. Blandar mat själv och de verkar må bra hos mig. Men inom mig så känner jag att de kanske borde omplaceras. Mår jättedåligt när någon annan passar dem. Katterna får andra vakta. Marsvinen är inte lika jobbigt, men gerbilerna är jobbigt att ha i någon annans händer. När jag tog över dem så var de runt 8-10 veckor. Så de är ju inte direkt hypergamla. Så hur gör man? Någon som har haft samma problem? Vill ju deras bästa och det är nog hos mig. Mina heter Black beauty and(och) The beast.

Mvh
Mig

Annons:
Honestyisdead
8/12/20, 5:12 PM
#1

Varför känner du att dom bör omplaceras om dom har det bra hos dig?

91Marran
8/12/20, 5:28 PM
#2

De skulle må bättre av en större bur och någon som lägger "några" timmar om dagen på dem. Jag bryr mig om dem men inte i samma utsträckning som tidigare (det känns så). Jag anstränger mig, men känns inte som att jag tar hand om dom tillräckligt. Mår dåligt psykiskt och det kan vara därför som jag inte riktigt känner att jag gör allt.

Mvh
Mig

Honestyisdead
8/12/20, 5:52 PM
#3

Angående bur så är det ju lätt åtgärdat genom att du skaffar en större. Måendet förmodar jag att du jobbar på och att dom i alla fall kommer ut lite varje dag. Det är ok att inte all tid vara på topp.

ThatPie
8/13/20, 9:46 AM
#4

Jag tycker det låter som att de har ett toppen liv! Om de får stimulans i buren och den är rätt utfärdad så behöver den inte nödvändigtvis komma ut varje dag. Jag har några som jag bara plockar upp för hälso kontroll, just för att de trivs bättre i buren än om jag ”tvingar” dem att komma upp. Jag vet själv hur det är när måendet ”spökar”, jag tvivlar också på precis allt. Men på det du säger låter det som att du verkligen verkligen tycker om dem och gör ditt bästa!

91Marran
9/4/20, 6:47 PM
#5

Hittar ett terrarie på 360L. Kan de börja bråka för att göra om rangordningen? Har inte köpt det ännu.

Mvh
Mig

ThatPie
9/4/20, 11:48 PM
#6

# 5 om du bara har ett par så är chansen liten att de börjar bråka vid ett bur byte. Om du vill vara 100% på den säkra sidan så börja med lite spån där mycket av det kommer från gamla buren. Sedan är det bara att fylla på allt eftersom. Men det brukar som sagt vara lungt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: