Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 306 ggr
Elise.Tiger
2020-07-08 01:30

Gerbil bråk

Hej! 

Jag har tre gerbil hanar två som är 2 år och en som är 4 år. Dom har bott tillsammans hela tiden från när jag köpte dom från deras kull tills nu. Det började med att den äldsta och en av dom yngre började bråka så då fick den äldsta bo i ett separerat  boenden. Men efter en dag så började även dom yngre bråka så jag har separerat alla tre nu som bor helt själva.

Jag har lite panik så skicka gärna in tips på vad jag skulle kunna göra i nuläget. 🙂

Annons:
ThatPie
2020-07-08 09:17
#1

Trios är en av de mer ostabila kombinationerna. Det låter som att de två yngre märkt av att den äldre blivit till åren eller till och med börjat bli sjuk och försökt ta över kontrollen. När den äldre då inte längre var en del av gruppen så var de tvungna att göra upp om vem som skulle bestämma, men ingen av dem var mer dominant än den andre. Detta skulle säkerligen fungerat bättre om de yngre fick spendera lite tid i en split cage efter separationen, men det är svårt att läsa av situationen om man inte vet vad man ska titta efter.

Om jag var du skulle jag sätta de två yngre i en split och testa ifall de kan sättas ihop igen. Inget är garanterat, men det är värt ett försök.

Elise.Tiger
2020-07-08 14:39
#2

Tack så mycket för tipset.

Upp till toppen
Annons: