Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 496 ggr
Mill4
2020-04-10 14:35

Natur inspirerad inredning

Finns det någon här som har inrett sina gerbilers akvarium/bur så att det ser mer "naturligt" ut (dålig förklaring men ni förstår kanske 😅). När jag sökt har jag endast hittat en på Youtube som visar upp ett akvarium som är inrett med stenar osv så det ser lite ut som en skog. Hade väldigt gärna fått se mer inspo bilder för detta!💕🐹

Annons:
91Marran
2020-04-10 14:39
#1

Jag har bara träinredning och en glasburk med sand i. Dock så ligger allt under ströet, så en bild skulle inte visa något.

Mvh
Mig

ThatPie
2020-04-10 19:25
#2

Inte för tillfället! Men planerat att fixa till burarna när jag flyttar till sommaren. Om du vill ha tips på lite inredning och saker till buren kan jag skicka lite länkar :)

Mill4
2020-04-11 00:44
#3

Skicka gärna länkar! 😄

ThatPie
2020-04-11 11:07
#4

#3

Rot 1, rot 2 och rot 3.

Blandat

Hus 1, hus 2hus 3 och hus 4

Tunnel 1, tunnel 2, tunnel 3, tunnel 4, tunnel 5 och tunnel 6

Platform 1, platform 2 och platform 3

Jag kan ha skickat dubblett länkar och missat något av det jag sparat. Men här är det mesta i alla fall! Ska även gå på jakt efter bra krukor (jag ska köra på terrakotta), men det gör jag på plats i någon byggvarehus. Samt ut i naturen och leta stenar i passande storlek. Till gerbil har jag märkt att stora stenar är lättare att dekorera med, just för att de inte lika lätt blir fullt nergrävda. Rekommenderar även att dela upp buren i grävdel och icke-grävdel ifall du vill ha det mer naturligt. Just för att man då kan ge dem bra grävmöjligheter men samtidigt ha det fint dekorerat ed grenar, stenar och krukor utan att de täcks allt för mycket i spån.

Har ej ännu bestämt ifall jag ska använda mig av mossa eller inte. Om jag gör det kommer det först vara en test i en av burarna för att se vad de gör med det och ifall det grävs ner eller inte. Min förhoppning och mål är att kunna inreda så naturligt som möjligt, men ge dem plats för sina naturliga behov och inte ha det så uppsnoffsat så att jag behöver "städa" eller rätta till hur sakerna ligger varje dag. Men vi får se hur det går när jag faktiskt sätter igång!

Gizgiz2
2020-04-12 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har inrett mina burar med bara trä grejer. Har hampa strö, grön carefresh, halm och mossa och kork bark planen är att få kunna dela av med i framtiden och ha lite mer stenar o reptil Sten grottor och mer trä inredning!

Upp till toppen
Annons: