Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 356 ggr
[MelliOO]
2019-11-11 21:25

Hans öga är alltid slutet

Min ena gerbil har alltid halvslutna ögon, varav det ena nu idag har blivit helt stängt. Detta har pågått kanskee ca.. 4 månader? Han verkar inte ha ont, jag tog en bomullspinne och kände lite på hans slutna öga men han reagerade inte. Har fått rådet att vänta och se då det kunde vara en vagel. Ögat är inte rött vad jag kan se men det ser ut som att det är lite svullet på båda ögonen (mest på det stängda). Vad jag kan minnas har han haft lite rött vid sitt öga förut men det såg inte speciellt allvarligt ut. Vad skulle det kunna vara?

Annons:
Uppkatten
2019-11-11 21:28
#1

Men en vagel är väl över på några dagar…???? Efter 4 månader är det väl hög tid att kolla det, tänker jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Cireea
2019-11-11 21:38
#2

Jag hade definitivt åkt in till veterinär när det pågått så länge samt är svullet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ThatPie
2019-11-12 00:35
#3

Skulle definitivt åkt in till en veterinär tidigare. Skador på ögonen kan, om de inte behandlas (och beroende på vad det är såklart) leda till blindhet och mycket annat. Är även helt omöjligt för oss att säga vad det kan vara, så besök en veterinär :)

Upp till toppen
Annons: