Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 324 ggr
Rebben1
2019-11-07 02:04

Sätta ihop två hanar

Hej jag har två hanar som lever helt själva just nu för deras kompisar har gått bort. Dom två hanarna bodde tillsammans innan med två andra hanar och dom var alla syskon samt pappan bode med dem. Men dom började bråka så jag fick seperara dem 2 och 2 men nu har pappan gått bort och den andra råttan som var i den andra buren så jag har två som är själva. Jag undrar om det går att sätta ihop dem igen då det är synd att dom ska leva själva. Dom är ju bröder men dom har bråkat innan och har varit ifrån varandra i flera månader. Jag har funderat på att sätta båda i badkaret för där är det ingen som bestämmer. Men vet inte om det går

Annons:
ThatPie
2019-11-07 08:26
#1

Hallå!

Tråkigt med dina två hanars bortgång. Men toppen att du tänker på det bästa för de två som är kvar! Tyvärr är det lite svårare än att bara ploppa ner två okända gerbiler med varandra, även om de känt varandra tidigare 

Först och främst undrar jag ifall de någonsin bråkade till blod när de alla var tillsammans tidigare? Eller var det bara att de bollade ihop, dvs bråkade som en liten boll? Sedan så skulle jag inte  sätta ihop dem i badkaret, med största sannolikhet kommer de börja bråka på en gång. Här kan du läsa om hur man introducerar två gerbiler på bästa sätt, i artikeln finns även en länk till hur man kan bygga ihop en ihopsättnings bur relativt enkelt. Om du istället har ett mindre akvarium till ditt förfogande kan jag förklara hur man bygger en avgränsning.

Lycka till!

[JayJay91]
2019-11-10 00:16
#2

Håller med ovan

Upp till toppen
Annons: