Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 343 ggr
Virans<3
2019-07-18 17:14

Gerbil med urinproblem

Hej! Jag är en 13 årig tjej som har 9 underbara gerbiler. Jag sålde en unge till min kompis som han sedan köpte en hona till, efter att hon fått tre kullar och liksom jag var tvungen att göra med mina, så särade han på honan och hanen. Jag fick då adoptera henne. Hon är mycket vacker men jag märkte tidigt att hon har besvär med att kissa. När hon klättrar upp längst armen på mig hukar hon sig alltid och läggen en droppe kiss. Detta gör hon varje gång och när hon är ute och springer så lägger hon små droppar. Kan det vara urinsten eller urinvägsinfektion? Har försökt läsa lite men hon värkar inte ha några andra symptom. Jag tänkte lite i början att det kunde bero på stress, men ända sedan första dan har hon verkat lugn och nyfiken. Jag vet inte riktigt. Bör jag kontakta en veterinär. Jag bor i vänersborg och jag vet inte om det finns några smådjurs kliniker i närheten. Förövrigt så är hon mycket pigg😊

Annons:
Svartelva
2019-07-18 17:27
#1

Hej, har inte gerbiler själv, men gissar mig till att hon markerar dig med sitt revir för att visa att du är hennes. Som sagt har inte blekaste aning utan har bara läst om ngt liknande. (Ren gissning)

Anne.K
2019-07-18 17:29
#2

Gerbiler kissar inte så stora mängder till att börja med. Dom kissar i mängd med en större droppe. Så det är troligen inget fel på din gerbil.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Svartelva
2019-07-18 17:29
#3

Dock låter det lite udda som förklaring om hon också kissar på marken… ;-;

Svartelva
2019-07-18 17:30
#4

*Bara för att klargöra menade att min förklaring var udda

Anne.K
2019-07-18 17:31
#5

#3 gerbiler kissar på marken också, så det är inget udda med det.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Virans<3
2019-07-18 21:58
#6

Tack så jättemycket! Det hjälpte mig värkligen💗 Mina tidigare gerbiler har kissat lite större mängder och därför var det inget jag kända igen när hon gjorde det. Det ni säger låter rimligt😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: