Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 824 ggr
Gerbiltankar
5/20/19, 9:11 PM

Rädd gerbil?

För ungefär en månad sedan dog min gerbil och min andra gerbil är kvar. Men känns som den inte har varit lika tam på sistone :/ Vill också försöka underhålla den extra mycket, några tips på vad man kan göra

Annons:
Gerbiltankar
5/20/19, 9:24 PM
#1

Hon har även tappat lusten för att gnaga på kartonger

[MelliOO]
5/20/19, 9:29 PM
#2

Hur gammal är din gerbil?

ThatPie
5/20/19, 9:33 PM
#3

Hur gammal är den som är kvar? Troligen så känner sig gerbilen som är kvar sig ensam och om det är möjligt skulle jag rekommendera att du letar efter en ny kompis. Om gerbilen är gammal och duvunge planerar att ha fler gerbiler i framtiden kan jag ge lite tips på hur du gör med det. Har själv dock inte hamnat i denna situation så kan bara ge den information jag fått/läst från andra.

Rydén91
5/23/19, 12:20 AM
#4

Hej är gerbilen inte så gammal kan du sätta ihop med ny kompis jag fick göra de då min ena hona blev ensam

Gerbiltankar
5/23/19, 8:33 AM
#5

Saffran är 2,5 år så hon är väl ganska gammal vet inte om jag borde köpa en ny ska det vara en gammal då också? För om jag köper en ung så kommer troligt vis Saffran försvinna först och då blir ju den gammla kvar och blir då nedstämd?

ThatPie
5/23/19, 8:40 AM
#6

#5 det är det du får avgöra själv. Om du vill fortsätta att ha gerbiler även när Saffran gått bort så kan du börja leta efter en ny unge (eftersom att du kommer behöva hitta en ny kompis till ungen senare), om inte så kan du försöka hitta en ensam äldre hona. Dock är det ganska svårt att sätta ihop två vuxna honor, så även om du hittar någon så kanske de inte går bra ihop.

Annons:
[MelliOO]
5/23/19, 4:10 PM
#7

Du kan ju (ifall du tänkt fortsätta ha gerbiler) skaffa två stycken gerbiler som du lägger ihop med den du har nu.

Gerbiltankar
5/24/19, 8:22 PM
#8

Tack så mycket för svaren :~>

Upp till toppen
Annons: