Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 848 ggr
Nesslan02
3/5/19, 7:47 AM

Akut hjälp, död gerbil

Har haft mina två gerbiler i några månader nu, de har varit pigga och glada fram tills nu. Hade inte sett min ena gerbil på ungefär två dagar (tänkte att hon bara sov och kom fram när jag var i skolan). Idag kände jag att jag behövde kolla och då var hon död på botten av buren. Hon har alltid varit lite magrare än sin syster men har annars aldrig sett något varningstecken. Jag vet inte alls vad hon kan ha dött av och de hade varit skönt att veta att det inte är jag som gjort något fel. Nu har jag bara hennes syster delta kvar. Just nu verkar hon väldigt orolig. Vill verkligen inte att hon ska leva själv resten av livet då hon bara är några månader gammal. Hur ska jag göra? Borde jag köpa en ny och gå igenom hela processen att sätta ihop två gerbiler eller borde jag sälja henne? Tack på förhand

Annons:
ThatPie
3/5/19, 9:04 AM
#1

Det finns många saker som kan vara anledningen till att hon avlidit, så är svårt att säga vad det kan vara. Med största sannolikhet så var det inte något du gjorde fel. Hon kan ha fått en stroke, väldigt kraftig epilepsi anfall, något medfött eller någon sjukdom. Gerbiler är väldigt duktiga på att gömma att något är fel, speciellt om det skulle gå fort. Vad du ska göra med systern får du göra lite som du känner för. Om du vill fortsätta ha gerbiler så skaffa en lite kompis till henne. Men om du inte känner för det så får du försöka sälja henne. Det är helt upp till dig :) Så länge hon någon gång i framtiden får en ny kompis att spendera livet med.

Upp till toppen
Annons: