Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 754 ggr
jbmaea
2/5/19, 8:05 PM

Kan gerbiler bli sjuka av människor?

Jag har åkt på en ordentlig förkylning med feber. Jag tänkte bara höra om jag ska hålla mig ifrån mina killar eller om de helt enkelt inte kan bli smittade av människor?

Annons:
jbmaea
2/5/19, 8:29 PM
#1

Jag tror att de känner av förkylningen då de inte har velat kika fram så där fick jag svaret😃

ThatPie
2/5/19, 8:49 PM
#2

Det finns vissa typer av förkylningar (virus) som både vi och de kan få. Men då det finns så många olika förkylnings virus är det svårt att veta vilket man fått, utan att gå till vårdcentralen och ta provtagning. Så lättats är att tvätta och sprita händer innan man gör något med gerbilerna och vänta med pussandet tills man blivit frisk. Just för att vara på den säkra sidan. Så ta hand om dem som du brukar (mat, vatten och dess like) men undvik annan kontakt :)

jbmaea
2/5/19, 9:38 PM
#3

#2 Jag gav dem mat och vatten i morse sen har det mest varit vila för mig. Men ikväll fick jag lite energi så tänkte jag skulle pyssla om dem lite men det ville dem inte😃 Slängde in lite extra kartong och toarullar så de får hålla på inatt istället 👍

ThatPie
2/5/19, 9:51 PM
#4

#3 är ungefär så jag brukar göra när jag själv är förkyld. Fixar mat och vatten, ger dem lite extra kartonger och toapapper och sedan väntar på att bli frisk. Brukar även låta dem få springa av sig en hel del när jag väl blivit frisk igen sedan :)

Rydén91
5/25/19, 9:46 PM
#5

Vad jag fått info från en uppfödare att förkylning inte skulle gå till gerbilerna

Upp till toppen
Annons: