Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 869 ggr
Nesslan02
1/9/19, 4:59 PM

Hur mycket sover dem?

Hur mycket sover era gerbiler? Är ny gerbilägare och vet liksom inte riktigt. För en vecka sen var mina gerbiler ute och lekte heeeela tiden, men nu ser jag dom bara ibland. De ligger mest inne i huset och kommer ut för att dricka eller för att ta en matbit och springa in igen.

Annons:
ThatPie
1/9/19, 9:39 PM
#1

De är ju som sagt inte som ex hamstrar som bara (eller för det mesta) är aktiva kväll/natt. Utan de är vakna ett tag, sedan sover de en kort stund och är sedan vakna ett tag igen. När de är vakna kan även variera, inte bara mellan gerbiler utan mellan årstider och om det är rörelse utanför buren eller inte. Ibland så ser jag mina tjejer väldigt sällan, just som du beskrivit dina, när de äter eller dricker. Och andra dagar/veckor ser jag dem hela tiden. Så att du inte ser dem mycket just nu är helt vanligt. Håll bara koll på hur dom mår och så att de är friska, när du väll ser dem. Under vinter halv året, så kan de även vara lite mindre aktiva. Men snart lär du ha små bollar med mycket energi springandes i buren igen :)

Upp till toppen
Annons: